Gå til innhold

mystisk fly fra kjevik i dag


Stian Kolrud

Anbefalte innlegg

Hei

Sånn i 14.00 tiden i dag tok det av et fly fra kjevik. har ikke peiling på hva det var.. Det var ganske stort og hadde ikke winglets men winglets som gikk bakover, altså ikke opp... Er heller ikke sikker på hvor mange motorer det hadde. Det bråkte en del også... Noen som kan tenke seg hva det kan ha vert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eneste fly jeg kan komme på i farten som har "winglets" som går bakover er en B767-400. Tror faktisk det kalles "raked wings".

 

Nå er det høyst tvilsomt at det var denne da. Er vel både for stort for kjevik, eller tar jeg feil her, samt at det bare er et par selskaper som flyr det.

I farta kommer jeg bare på Continental og Delta.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste fly bråker. Du må bare bli god på å gjenkjenne motorlyden, og det er en treningssak ""

 

Du kan eksempelvis begynne med enklere motorlyder, eksempelvis forskjellen fra lyden til en bilmotor og en mopedmotor...og så er du igang ""

 

Bare noen tips hvis du er interessert i å utvikle en "kjenn-motorlyden-hobby" ""

 

Jan Banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner egentlig med at du har sjekket det ut, men det kunne jo ha vært denne - hvis den var forsinket:

 

Monastir Kristiansand LBT950 07:30 11:15 Nouvel Air Tunisie

Kristiansand Aalborg LBT951 12:15 13:05 Nouvel Air Tunisie

 

Charterfly fra/til Tunis hver søndag (via Ålborg på tilbaketuren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...