Gå til innhold

Jeg vil prøve VATSIM, hva trengs?


Sander Johansen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har lyst til å prøve VATSIM, hva trenger jeg. Har vært på VATSIMS sider og lastet ned "VATSIM_Software_0410.zip"

Inneholder den allt jeg trenger (- VATSIM ID selvfølgelig) for å komme i gang? Skal fly PMDG 737 i FS2004, Norge primært.

Trenger jeg noe annet for voice eksempelvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vel og bra.....men problemet er at det er så MANGE sider/ topics av varierende alder........og ikke alltid oppdatert. Den filen jeg refererer til står som "New" på VATSIM, og inneholder så vidt jeg kan se en del av de tingene som det refereres til i myriaden av info, FAQ's, døde linker etc.

 

Believe me....jeg har som regel ingen probs med å få ting til å virke...har faktisk fløyet flysimulatorer i MP dengang vi brukte modem. Allt jeg spør om er om denne pakken inneholder det jeg trenger for å bruke den sammen med PMDG,bredbånd og FS2004...........hvis noen bare kan hjelpe meg med den tunge oppgaven å si "Ja" eller "Ja, men i tillegg anbefaler vi....." så kan det jo hende at jeg synes dette er så moro at jeg kanhende kan bidra med litt......de VATSIM controllerene som har besøkt meg på jobb synes i alle fall det....

 

Up to you guys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å prøve VATSIM, hva trenger jeg. Har vært på VATSIMS sider og lastet ned "VATSIM_Software_0410.zip"

Inneholder den allt jeg trenger (- VATSIM ID selvfølgelig) for å komme i gang? Skal fly PMDG 737 i FS2004, Norge primært.

Trenger jeg noe annet for voice eksempelvis?

 

Heisann!

Kjør på du! ""Denne pakken du har lastet ned, finner du alt av software du trenger,både til å fly og sitte som ATC.

Det aller første du gjør er å registrere deg hos Vatsim.Du vil da motta en bruker-ID og passord,dette får du bruk for under oppkobling til servere. ATC delen er litt mere komplisert,her må du reqeste om en teoritest først,når den er bestått så må man opp til en online-test.Anbefaler at du starter med litt flyging først,slik at du får et innblikk i hvordan dette fungerer.Vel,du er jo flygeleder så dette er vel "no ploblem for you" ""

 

Velkommen!

 

Velcome!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk Einar ""

 

Jeg begynner med flyging først, og her skal jeg gjøre mitt for å gi dere controllere en mest mulig realistisk opplevelse, dvs. slik jeg ser "rampen" gjøre det daglig....i alle fall inn/ut av Gardermoen... ""

 

Så får vi se om lysten til å drive ATC kommer......kanhende er det artigere med VATSIM enn "real" om dagen...... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...