Ivar Rasmussen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei Tarjei Fandt noget på den norske side fra "Post og Teletilsynet" Der er mange interessante ting på denne side.Her kan nogle svar nok søges og findes. Prøv denne link.: www.npt.no Mvh Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Joda, klar over denne. Men det er en lov som gjelder AKTØRENE som bruker sambandet. Vi som får radiotelefonisertifikat for flygingen sin del må underskrive et slikt taushetsløfte. Men denne loven gjelder ikke for den som lytter på politisambandet uten å være en del av sambandet. Vi diskuterte dette på www.scannernytt.no for en tid tilbake. Jeg stilte samme spmet der til de som skrek høyt om at man var pålagt taushetsplikt som lytter der. Og om jeg ikke husker feil så ble enden på visa at det ikke er noen slik lov her i landet, ihvertfall kunne ingen vise til en slik lov som spesifikt omhandler dette. Og det var mange som prøvde seg, selv folk som burde vite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Rasmussen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 hei igjen Tarjei All-right........!!!!..Ja der kunne jo være en mulighed der.Jeg har selv gransket litt her i ettermiddag uten held, så du har nok rett.Også litt kunstigt at der ikke popper nogle sider op når man søker på ord vedr. Scanner,-osv., som omhandler Taushetsplikt med nogle specifikke (§)Paragraffer man kan forholde sig til. Ha det Mvh. Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.