Gå til innhold

Finne kart til Honningsvåg Valan


Carl Martin Mathiesen

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor vi kan få lastet ned arrival-, approach- og departure kart til Honningsvåg Valan ENHV ?

 

Jeg melder nå pass etter å ha søkt i lang tid uten å finne noe...........

 

Det er jo ankomster og avganger der til sent på kveld, og å foreta approach til RW8 i høstmørke er ingen spøk. ( Brukes RW8 i det hele tatt for landing ??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vind og vær ja, Valan er ingen lett flyplass å lande på forstår jeg. Før jeg gikk nøyere til verks og sjekket kotene på kartet og ikke minst så approach prosedyren som jeg omsider fant, så kom jeg over Samestind / Skipsfjordtinden og Stornakken. I høstmørke, vind og lite å navigere etter, lurte jeg på om dette var mulig i virkeligheten. Men, approachen min var jo totalt feil....så feil at jeg kanskje ikke burde nevnt det...

 

Jeg har vært med på mange husketurer, helt fra Twin Otter epoken (spesiellt en som ikke gikk så bra for en av passasjerene), men kan tenke meg at mine historier blåner i forhold til hva mange lokale opplever bl.a. på Valan.

 

Noen som vet hvor stort fly som er tillatt å lande på Valan forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Valan har i dag pr dags dato kun LLZ + DME. Innflygingen går via Helnes NDB (OM 318.5). I løpet av det kommende året skal NDB flyttes til flyplassområdet, og vi får nye innflygningsruter. Har ikke hørt om at det skal settes opp noen andre navigasjonshjelpemidler. Hadde ikke gjort noe med en VOR da "".

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...