Gå til innhold

Squwakbox drittmelding


Bjarte Benberg

Anbefalte innlegg

Halla!

 

Som nytt medlem av SVA så skal jeg ut på min jomfrutur med Fokker 50. Men jeg får denne meldingen når jeg prøver å logge meg på en vatsim server: "-Connect Error: WSAETIMEOUT- The attempt to connect timed out without establishing a connection."

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Det har aldri skjedd før og det gjelder for alle serverene, ID og kode er riktig.

 

Ellers er det noen som kan forklare kort hvordan dere gjennomfører en fligth med tanke på PIREP og Flight recorder i SVA? Jeg har lest manualen, men vil gjerne få noen tips fra noen rookies ""

 

Mvh

Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke kaldes Rookie inden for SVA, men jeg vil gerne komme med gode råd.

Alt det jeg fortæller nu står skam også i manualen.

 

Først starter du SVATT. (HUSK at have den nyeste version. Blev opdateret i weekenden, som du har fået mail om)

 

Så skal du vælge hvor du gerne vil flyve hen.

 

I SVATT har du forskellige muligheder for at vælge en flyvning. I stedet for at jeg forklarer sig hvordan de hver i sær virker, så prøv dig lidt frem. Læs evt i manualen, hvordan man gør.

Eksempel:

ENGM-EKBI | 08:05-09:25 | WF340 | 01:20 | WF | F50 | 274NM | Y

 

Når du har lavet dit flight kommet et lille vindue op, der ligner en note-blok, hvor der står at forskellige ting er genereret.

 

Så er du klar til at gå over i FS, hvor dit fly har slukkede motore.

Du skal naturligvis have installeret FlightRecorderen.

Under SVA-menu vælger du FlightRec.

Der kan du til vælge din flyvning med ENGM-EKBI

Tryk på start recording.

Star flyet og flyv afsted.

Når du lander og slukker motorne vil FR automatisk gemme din flyvning.

 

Næste gang du åbner SVATT kan du i din logbog klikke på knappen nederst til venstre og SVATT vil så importere din ENGM-EKBI flyvning til din logbog.

Marker de flyvninger i din logbog der ikke er markeret med en stjerne og send dem til SVA. (tryk på kuverten)

 

Som sagt. Alt det her står også i manualerne.

 

Mit bedste råd til dig er:

Hvis du ikke er stor F50 fan, så vælg nogle korte F50 ruter. Du skal blot gennemføre 10 flyvninger. De behøver ikke være på flere timer hver.

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

 

Men har fortsatt et problem med å koble meg til vatsim, er noen som har en løsning?

Jeg får denne meldingen når jeg prøver å logge meg på en vatsim server: "-Connect Error: WSAETIMEOUT- The attempt to connect timed out without establishing a connection."

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

 

Men har fortsatt et problem med å koble meg til vatsim, er noen som har en løsning?

Jeg får denne meldingen når jeg prøver å logge meg på en vatsim server: "-Connect Error: WSAETIMEOUT- The attempt to connect timed out without establishing a connection."

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

 

 

Hadde akkurat det samme problemet for en ukes tid siden.

Gå inn på denne linken

 

Vatsim

 

Å bruk de serverene som står der ""

Da funker det nok skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Hvis du bruker Servinfo kan du oppdatere listen i SB vinduet.

-Åpne Servinfo og kobl til VATSIM infoen.

-Oppe til venstre, nedenfor og mellom VATSIM og IVAO knappen, trykker du på IP.

-Lagre denne i Sqawkbox sin hoved mappe (foreksempel: c:/programfiler/sqwakbox/) og overskriv "ipaddr.txt" filen

 

Håper dette hjelper

 

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...