Gå til innhold

Noen av dere som bruker ms sidewinder headset


Ken-Robert Bjørkli

Anbefalte innlegg

I såfall hadde vært fint med litt hjelp.Problemet mitt er at jeg ikke får kontakt med app,ground..uansett hvor jeg måtte befinne meg i verden på vatsim?Jeg hører atc,men tydeligvis kan ikke dem høre meg. ""Jeg trykker Ctrl på tastaturet når jeg skal prate.Jeg vet at Sidewinder settet virker,for jeg snakket med en med over msn senest i dag.Jeg benytter Ms Fs2004,SB 2.3.5,SB relay 1.2,og advanced voice client.

 

Håper på svar/hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det hørest ut så ligger ikke problemet i headsetet, men heller i hvor du har koblet til line-out/in på PCen.

Har det samme problemet, kan ikke bruke MSN og RW/AVC på det samme lydkoret, så jeg må skifte lydkort hver gang jeg skal fly på VATSIM, eller lettere sagt, hver gang jeg skal prate på MSN for vi vet vel alle hvilket som forekommer oftest? ""

Det skal være så lett som å flytte line-out/in fra GameVoice boksen, til det andre lydkortet ditt, og plugge de inn i line-out/in der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du får et lite pip i høytaleren når du trykker PTT-knappen som indikerer at du sender?

 

I tilfelle ikke, må du konfigurere AVC slik at den vet hvilken knapp som er definert som PTT (Push-to-talk).

 

Du har jo registrert versjon av FSUIPC. Da kan du konfigurere en knapp på stikka som PTT. Vi tar det over telefon dersom du vil.

 

Du kom deg i alle fall opp i lufta i dag selv om du fikk "heng" på maskinen "". Og det er jo en god start på "karrieren" i VATSIM "" Neste gang blir det langtur...

 

Edit: ser at Ivar kom meg litt i forkjøpet (jeg er så sen til å taste..). Det kan jo være årsaken. Hva slags lydkort har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Ivar og Ole-Jørgen ""Problemet ble løst med en restart av SB ""Vet ikke hva som plaget den,men funket nå til slutt i allefall.Joda i luften kom jeg,for det om det ikke varte så lenge ""Da Fmc`en begynte å henge på,ga jeg heller opp.Men tusen takk for rettlednings hjelp i kveld Ole-Jørgen.Også mange takk til Enva app Christian Sager som gjorde en flott jobb. ""

 

Ps:Ringer deg i morgen Ole-Jørgen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...