Gå til innhold

Altfor tung, eller???????


Gjest

Anbefalte innlegg

quote:

Originally posted by Arne Olav Øvstebø:

Gi full gass!!

Du tror vell ikke jeg tar av med halveis gass vel [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image]

Det går ikke jeg brukte JFK med full gass og kom f*** meg ikke opp [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/mad.gif[/image]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten.

Dette flyet har etter hva jeg forstår en ganske god FDE fil. (Thomas Kwong's?)

Det du kan prøve på er å sette Pitch'en på flyet før du ruller av sted. Bruk 1-7 på Num-Panelet uten NUMLOCK inne, dette bør hjelpe deg opp. Dessuten, pass på Fuel'en.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med noen fly (addons-fly).

Det er SAS Caravellen som ikke klarer å få opp, selv på full gass og det flyet fungerte fint i FS98.

Jeg kopierte flyparken min over til FS2000.

Er det feil med aircraftfila eller må jeg ta noe justeriger?

Håper at noen flymakere kan svare?

Oddbjørn

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doc til den nye air-fila til B744F gir en god forklaring på en vellykket takeoff med en skikkelig heavy. Der er også en fuelplanner, noen heavy som 747 eller A340 er jo vanskelig å få airborne med for mye fuel:

Align on runway, set flaps to 20 dg (4th notch) and trim to +30 (2nd mark). To get this heavy aircraft in time to take off speed, we have to apply full thrust (112%). When N1 reaches 60-70% release hand brake. Now roll down the runway and monitor the indicated speed. At some 165-170 KIAS start to pull the nose up to 10 dg, we should now lift off gently. Once we're in the air retract gear and pitch to 15 dg to make it over the airport's boundery fence. ;-) According to US regulations full thrust may be applied for max. 5 minutes. In case of an engine failure it may be extended to 10 minutes. However, the faster we throttle back the better for the engine's life (although not modelled in the FDE).

When reaching 1,000 ft AGL pitch down to 5 dg again. Now throttle back to 95-100% N1 (we will keep this for the rest of the climb) and accelerate to 210 KIAS. Now start to retract flaps (keep minimum flaps until 230 KIAS) and continue the climb with a 10 dg nose up attitude. If your speeds gets beyond 250 KIAS (below 10,000 ft) then pitch up more to climb steeper. Keep the throttle at its setting of about 98% and regulate speed just by the pitch angle.

At 10,000 ft pitch the nose down to some 7 dg and accelerate to 300-320 KIAS. This will be our new climb speed, however we will only change our climb rate to keep this speed. Throttle is still between 95-100% N1.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å fikse ved å bruke Flight Editor for å justere pitchen, tok en flytest og det fungerte supert og Caravelle lettet fra stripa.

Oddbjørn

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...