Gå til innhold

Real video: ENKJ - ENDI - ENKJ

Gjest

Anbefalte innlegg

Skal selvfølgelig ta det alvorlig når stall warningen begynner å pipe, uansett årsak. Stall warningen på DA40 er imidlertid veldig sensitiv og gir av og til lyd selv om man ligger godt over de stallhastigheter som er oppgitt i AFM/POH. På filmen hører man den, som du sier ved ca 70 kts, et kort øyeblikk, men jeg var ganske langt fra å stalle. Hadde den imidlertid gitt en kontinuerlig lyd så ville jeg reagert umiddelbart, for da hadde det vært et eller annet (skifte av vindretning etc) som gjorde at vi hadde nærmet oss en virkelig stall.

Stall warninger generelt er forøvrig designet til å si ifra 5-7 kts før flyet faktisk staller, for de som ikke visste det.

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode billeder af GPS'en - den ser helt FS9-agtig ud.

hehe...jeg ville vel heller sagt at det er FS9 som likner/simulerer virkeligheten, og ikke omvendt (takk og pris!) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...