Gå til innhold

Privatjet til familien..


Marius K

Anbefalte innlegg

Hei,

et helt hypotetisk spørsmål, .. men mennesket er født nyskjerrig.. :

 

Vi er to beslektede familier med en del medlemmer som reiser svært mye. Vi er spredt over hele kloden, og reiser mye også i jobbsammengeng.

Ofte flyr et av medlemmene (og de andre i firmaet til dette familimedlemmet) rundt i afrika, da disse er engasjert i bistand.

Å finne flybiletter som er ledige når man selv ønsker det, er en stor utfordring spes. i afrika, i og med at ikke alle selskapene er på "nett" "" .. Det vanskeligste er å fly f.eks. Oslo-Jallaland1-Jallaland2-Oslo istedenfor vanlige tur-retur reiser. Hadde dette vært mulig, kunne man spart MANGE reisedager..

 

Uansett dere skjønner sikkert poenget, vi bruker masse tid på å finne, og å tilpasse oss, de flybilettene som finnes.

 

For fleip har vi ofte sagt at "vi skulle hatt en privatjet" ""

 

Det jeg lurer på er, hva koster det egentlig å lease en jet som kan fly transatlantisk, og betale to piloter f.eks. 50%?

 

Hva koster det f.eks. å lande på gardermoen, og å stå der en dag?

 

Hva koster det i drivstoff å fly Oslo-Zürich med en LearJet?

 

Hva koster det å leie en privatjet for ETT oppdrag, f.eks. Oslo-Cabinda(Angola)?

 

Det må jo være enorme summer.. -jeg personlig kjenner ihvertfall ikke til mange firmaer som har egne fly..

 

Vel, er det noen som har noen erfainger så hadde det vært hygelig med noen svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med MarquisJet-kortet, bl.a. kjent gjennom The Apprentice.

 

NetJets er bra, har god erfaring med deres fly.

Far har noen ganger chartret fly hvis vi skal ut å reise, så jeg tror ikke det er så vilt dyrt å gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på ca. priser? Noen eksempler?

 

Lite keen på å sende en mail til netjets "Hei du, jeg bare lurer altså, men hva koster det egentlig å fly med dere..?".

Står forståelig nok ikke mye om priser på netsiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...