Ivar Skaugstad Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Ser at det er flere piloter som ikke er helt sikkre på hva de skal ha som callsign når de flyr på VATSIM, som oftes blir løsningen enkel og grei, men for ATC kan det oppfattes som noe annet. Et eksempel er "AF01", som enkelte tror betyr "Air Force one", men dette er i VATSIM sammenheng Air France 01. Denne listen kan også være nyttig for ATC, og kanksje si i fra til evt. piloten som flyr med "ugyldig" callsign om hvilket som er rett. Her er iallefall listen. Siter
Gjest Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Kom over My Travel, og det står det: My Travel MYT My Travel Kaller de seg ikke Viking da? Siter
Gjest Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 VKG er rett, men både Vatsim og ServInfo registrerer bare MYTxxx som MyTravel, ikke VKG. Siter
Gjest Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 VKG er rett, men både Vatsim og ServInfo registrerer bare MYTxxx som MyTravel, ikke VKG. Hvorfor? Håper de kan endre det i senere tid! Siter
Christian Sager Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Vel.. My Travel bruker egentlig 2 Callsign. Krestel = Engelsk Viking = Norden Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Skrevet 4. juni 2004 Det er fullt mulig å legge til callsign, bare se helt øverst på siden. Men for all del, sørg for at de er helt rette! Selv la jeg til Britannia, det var bare Britannia "Britannia" der fra før, som tilhører UK. Bluescan er det scandinaviske kallenavnet. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 5. juni 2004 Skrevet 5. juni 2004 Henger meg på Christian eg Callsign: VKG002 = "VIKING 002" : MyTravel DK/Scand Callsign: MYT002 = "KESTREL 002" : My Travel (UK) Så om nokon tar feil av callsignet ditt Christian, kanskje det er ein grunn til det... Tek britannia sin også eg Callsign: BLX465 = "BLUESCAN 465" : Britannia Airways AB(Sverige) Callsign: BAL465 = "BRITANNIA 465" : Britannia (uk) Callsign: DBY465 = "WINDSOR 465" : Britannia Airways Germany Har ingen sikker kilde til dette men har "lest" det ein eller annan stad Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Skrevet 5. juni 2004 For Britannia sin del stemmer nok dette ganske bra. Siter
Christian Sager Skrevet 5. juni 2004 Skrevet 5. juni 2004 stemmer nok det som blir sagt her ja. men for at det skal vises at jeg flyr My Travel så må jeg bruke MYT, men skal nok bruke VKG etterhvert. Siter
Gjest Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Jeg tok et søk for å finne en slik liste med callsign for VATSIM, og da kom jeg til denne posten bla.a Men denne siden er nede, så noen som vet om en side der jeg kan finne en lignende liste? Beklager at jeg tok opp et gammelt emne Takk for svar Ha en fortsatt god dag Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.