Gå til innhold

Jeg skal ut å fly med dash-8 100


Haavard Gjengstø

Anbefalte innlegg

Ut å fly med Widerøe ja!

 

Da skal du lese her! Når du kommer ombord spør du pent å høfflig flyvertinna/flyverten om det er mulighet til å få sitte i cocpitt. Da vil hu/han spørre kapteinen, eller du får selv snakke med de i Cocpitt. Siden 2002 har æ 8 tura i cocpitt hos Wif! Har brukte denne fremgangmåten hvær gang. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haavard!

Det er utrolig sjeldent jeg får "nei" når jeg spør Widerøe. Si du er flyinteressert og lurer på om flyvertinna kan spørre kapteinen for deg om du kan få sitte på klappsetet. Og smil pent! Ene gangen jeg fikk på WIF sa jeg "Hei jeg lurer på om det er plass på klappsetet til en flyinteressert raring". Gikk i orden den! En gang på BRA fikk jeg etter å ha sagt: "Hei. Jeg er flyinteressert" Gikk så det suste.

 

Den eneste måten å være garantert NEI er å ikke spørre.

Men for all del; det er ikka alltid WIF tar folk på klapp heller. Det kan ha med Vekt-og balanse, setet kan alt være opptatt, kan få nei ved kapteinutsjekk - de pleier å ikke ta inn på klappsetet da, eller at kapteinen rett og slett er "dum"! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei det er nok ikke vekta på den heldige klappsete-reiseren men antall passasjerer som sitter lengst bak i kabinen. Om det er få personer ute å reiser får du høre at du skal sette deg langt bak. En gang fra Bodø til Andenes satte de 4 stk helt bakerst pga at jeg skulle sitte på klapp...

 

Jeg har bodd (tilholdssted) på Andøya ifm tjeneste på Flystasjonen i 3 år 21 juni. Men bor fast i Hamar inntil jeg har etablert meg ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...