Gå til innhold

Program for å lage tidtabeler


Anbefalte innlegg

Jeg er med i et team som skal lansere et nytt VA. En av mine oppgaver er å sette opp rutetabelen til selskapet. Finnes det noen programmer som er egnet til å sette opp tidtabeller med? Der man legger inn avgangsted,ankomsted,avgangstid og flytype. Når dette er lagt inn bergener programet selv flytid å setter en ankomstid på ankomstflyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!!! ""

 

? "" ?

 

Beklager.. Trodde den var soleklar jeg...

 

Det han er ute etter er jo et program som kan regne ut hvor langt det er mellom allverdens flyplasser, og som attpåtil skal fortelle han hvor lang tid det tar å fly strekningen.

....og han vil ikke lage det, men få det servert ferdig (og sikkert helst gratis også)...

 

 

Selv synes jeg at det var hysteriskt morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nok an å lage, ja. i hvertfall basert på ca. tall. legger man inn flyplass med koordinater kan man jo regne ut antall km i luftlinje basert på det. fly flyr gjerne ikke i rett linje da, så man må beregne en faktor man tar med i betraktning for å få en ca lengde. så må man definere hvor lang tid de forskjellige flytyper er forventet skal bruke på 10nm, f.eks. alt dette blir jo ca beregninger og intet nøyaktig.

 

at noen gidder lage noe slikt for deg tviler jeg sterkt på. Skal man starte VA bør man kunne gjøre hele jobben selv.

 

et lite tips. hvorfor ikke sjekke rutetabellene til ekte flyselskap som flyr ruter mellom flyplasser som VA'et ditt skal gjøre. da kan du jo lese ut avgangs og ankomstider fra selskapenes tabeller. det er jo det letteste.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgekig kommer jeg til å lese tidtabeler for real flighter som innenlands i Norge. Men nå har det seg at dette VA skal ha noen flighter til utlandet. Destinasjonene på enkelte av disse flightene kan ikke nåes ifra Norge uten flybytte i real life.

 

Jeg har ikke spurt om det er noen som kan lage et slikt program til meg, men spurt om det er noen som veit av et slikt program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...