Gå til innhold

Flight stick sensitivitet...


sturla Lang

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Gikk til innkjøp av fs2004 her om dagen og fikk satt meg ned i går for å ta jomfruturen.. Jeg lastet ned Anton AN-24RV og må bare si at det var et helt herlig fly å fly. Tok av fra gamle flyplassen i Honkong og fløy til den nye for så og returnere til den gamle igjen, da med inflyvning fra fjell siden. Første gang i historien at jeg klarte landingen unten noen større problemer, en fantastisk opplevelse:)

Så til det jeg lurer på.

Etterpå prøvde jeg meg en tur med samme rute med en 737-400 hvorpå jeg opplevde at stikka var oversensitiv og at flyet var veldig vanskelig å holde stabilt (hadde ikke noe vind) og landingen ble et h..... som endte med 2 brukne bakhjul og en generelt lite vellykket landing. Noen som vet hva dette skyldes? Jeg er klar over at forskjellige fly har forskjellige styre egenskaper, men en 737-400 skal vel ikke oppføre seg som en Cesna i orkan når det ikke er vind? Jeg prøvde meg på instillingene som var tigjengelige i selve spillet, men tror ikke problemet lå der. Hvis noen skulle mene noe om dette så er jeg veldig takknemmelig.

 

Hilsen

Sturla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også hatt store problemer med, og har kommet frem til at det rett og slett er FS2004 som er elendig på dette med styre egenskaper i simmen.

 

Har skaffa meg noen paywarefly, fks PMDG sin 737NG, og den oppører seg utmerket med samma settings på stikka ""

 

Alltid når jeg er på final på en rullebane med default fly, så lander jeg på siden av rwy, flyet går skjevt på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve følgende:

 

Åpne C:\\Documents and Settings\\Owner\\Application Data\\Microsoft\\FS9\\fs9.cfg i Notepad. ("Owner" er ditt brukernavn.) Scroll ned til du kommer til avsnittet "[Controls]", og legg til følgende linje:

 

stick_sensitivity_mode=0

 

Lagre fila, og ta en flytur!

 

 

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...