Werner Rafteseth Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har lyst å bli atc gjennom vatsim... men i programmer (som jeg ikke husker i farta hva heter) kommer jeg bare inn som observer... prøver jeg student, får jeg bare "disconnected"... har hørt at man trenger en del timer i lufta før man får bli atc, men jeg snakka me en kar som er approach på EHAM, han sier at han aldri har hatt flight simulator, men sitter som atc for det... Siter
Geir G Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Du må sende en mail til en av lederne i VACC-SCA, husker ikke hvem. Du må ta en test, teoretisk og praktisk... Lykke til! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 Det er vel ingen krav om at du må ha timer i lufta får å bli controller på VATSIM, men det er helt klart en fordel at du har kjennskap til hvordan det fungerer på begge sider! For det jeg vet så er det vel et krav om at du skal ha noen timer som observer, slik at du er helt sikker på hvordan ATC klienten fungerer. For å bli ATC på VATSIM så må du som sagt ovenfor bestå både en teoretisk og en praktisk del, og det er ikke så veldig vanskelig å komme igjennom om du er kjent med prossedyrene og ATC klienten! Lykke til. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Har nå fått svar fra vatsim, de krever 5 timer i luften, samt en teoretisk og en praktisk test. da er jeg klar som vatsim, så dere ser meg sikkert etterhvert Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.