T. Paulsen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hva er det jeg skriver inn i Squawboksen når jeg skal feks. skrive en melding til ENOS V CTR? Mener at jeg skulle skrive inn noe FØR jeg en direktemelding til ENOS CTR.. Noen som skjønner hva jeg mener?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Du skriver. .msg ENOS_V_CTR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Aha... Det var det ja.. Takk Einar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Er vel verdt å presisere at dette gjelder privat melding! Dersom du står på samme frekvens som han, så trenger du ikke å skrive noe foran! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Dersom du står på samme frekvens som han, så trenger du ikke å skrive noe foran! ??? Må jeg ikke? Kommer meldingen bare til han da og ikke til alle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Olav Sørensen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hvis du skriver .msg foran meldingen, så blir det en helt privat melding mellom deg og han! ( De fleste ATC er ikke så glad i denne formen for melding dersom det gjelder den trafikken de kontrollerer!) Dersom du sløyfer .msg og skriver rett i ruten vil alle som står inne på den samme frekvensen se meldingen. Håper jeg ikke gjorde deg forvirret! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.