Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla!

Øy, dere jeg lurte på en ørliten sak; Jeg fløy litt i dag fra Landvetter til Gardermoen med real-world weather. Visibility på Landvetter var 4km med broken cloudes. Jeg tok av og i det jeg passerer 1000(?) fot, så blir plutselig det hvite tåkelaget med et blink til vanlig klar himmel med broken-cloudes. Samme da jeg skulle ned til Gardermoen. Visibility nede i 3km og jeg kjørte ILS ned til 19R med rullebanen klart i syne og all annen natur. Plutselig litt før jeg kommer rundt 500 fot så blir alt hvitt med et blunk. Personlig syns jeg dette ikke virker spesielt realistisk. Tåke er jo ikke helt usynelig fra oven. Kunne det ikke gått ann å laget en mer glatt overgang ned i tåken. Noen?

Skrevet

Det har ikke noe effekt på problemet mitt. Jeg synes det ser veldig teit ut at når man tar av i tykk tåke og snøvær også passerer man en viss høyde så på et glimt så er all snøen vekk tåken vekk, og man kan se ned på hus, landskap og flyplass og det ser ut som en soleklar vinterdag. Går det ikke ann å få gjort noe med dette da?

Skrevet

Hei, Aleksander.

Nei, Real-Wether i FS er ikke akkurat verdens mest realistiske værgenerator.

For noen timer siden hadde jeg en flytur fra ENBR - ENZV. På Flesland var det, i flg. FS sin "Real"-Wether klarvær. I virkeligheten var det helt overskyet og regn.

Nei, denne såkalte Real-Wether som er i FS er bare "Ræva"

Jeg har forlengst gått over til Active Sky 2004. Den er mye mer realistisk.

Frank.

Skrevet

Dette er også et lite problem når en bruker faste egne innstillingene i været i forholdt til høgdefot og skylage.

Plutselig er kjempestore tordenskyer, cumbulus skyer over deg blitt til noen små lettskyede stratus formasjonskyer når du flyr over dem ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...