Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en paint til PMDG, der jeg ønsker å konvertere de texturfilene jeg har laget til DXT3-format. Men ImageTool er visst ikke lenger en del av FS, så hvordan kan jeg gjøre det?

Skrevet

Både 8, 16, og 32 bits går i FS2004. Men Ikke 24-bit, som er det formatet du får hvertfall i PaintShopPro og Photoshop. Da er Imagetool et greit program å bruke til å gjøre om til 32-bits teksturer. Skal du derimot legge på en alpha-kanal,dvs. refleksjoner, så er DXTBmp å foretrekke.l

Skrevet

I Photoshop kan du velge hva du vil ha (16, 24 eller 32 bits), i alle fall i CS-versjonen. Men takk for informasjonen!

DXTBMP har jeg prøvd, men det synes jeg lager et grønnskjær i bildene, samt at det bare støtter 16 bits.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...