Seb Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Jeg har laget en paint til PMDG, der jeg ønsker å konvertere de texturfilene jeg har laget til DXT3-format. Men ImageTool er visst ikke lenger en del av FS, så hvordan kan jeg gjøre det? Siter
Karl R Pettersen Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Bruk den gamle hvis du har. Ellers så mener jeg imagetool var med i en eller annen SDK til FS9. Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Last ned DXTBmp.. Mye bedre enn imagetool etter min mening. DXTBmp Siter
Seb Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Skrevet 10. mars 2004 Vet noen hvor mange bit texturene kan være? Kan de være 32? Siter
Leif-Petter Karlsen Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Ja hvis det er fs9 kan du bruke 32bit,og hva du måtte ønske.bare fs2002 hadde begrensninger der. Siter
Runar Hvitsand Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Både 8, 16, og 32 bits går i FS2004. Men Ikke 24-bit, som er det formatet du får hvertfall i PaintShopPro og Photoshop. Da er Imagetool et greit program å bruke til å gjøre om til 32-bits teksturer. Skal du derimot legge på en alpha-kanal,dvs. refleksjoner, så er DXTBmp å foretrekke.l Siter
Seb Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Skrevet 11. mars 2004 I Photoshop kan du velge hva du vil ha (16, 24 eller 32 bits), i alle fall i CS-versjonen. Men takk for informasjonen! DXTBMP har jeg prøvd, men det synes jeg lager et grønnskjær i bildene, samt at det bare støtter 16 bits. Siter
Lars K. Rønes Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 Last ned imagetool her: www.home.no/lroenes/imagetool.exe Jeg lar den ligge der inntil videre... Lars Siter
Seb Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Skrevet 11. mars 2004 Takk, men jeg fant den hos Microsofs SDK-sider. I GMax-SDKen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.