Gå til innhold

Hvor stort er flightsim miljøet/markedet?


Espen Øijordsbakken

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg lurte på om det er noen som vet om noen tall som kan si noen om hvor stort flightsim miljøet er? Jeg leste et sted at MSFS ble tatt inn i Guinness rekordbok 2000 med totalt 21 millioner solgte kopier siden starten. Noen som har salgstall for de siste versjonene?

 

Og tilsvarende for addon salg. Hvor mye selger de forskjellige addon produktene? Jeg leste f.eks. på Abacus sine sider at de har solg 45000+ av sin CoPilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, de som vanker og på forumer, er hardcore simmere som handler addons, tweeker fs etc er det absolutt minste delen av det totale marked fro MSFS. den overveiende store flertallet av kundegruppen til MS når det gjelder denne flightsimmen er de som kalles casual gamers. Det er de som kjøper spillet, bruker det rett ut av boksen, flyr noen flyturer rundt omkring kjente steder etc. Mente at et stort addonselskap engang mente at det totale addonmarkedet er 8-10% max av den totale kundegruppen til MSFS.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til gjengjeld er vi (de "10 %'ene ja") såpass gærne,

at vi kompenserer bra for kjøp av add-ons - selv om de

resterende 90% ikke kjøper eller laster ned noe til sin

FS-sim (*grøss*). De som først virkelig har fått det i blodet, vil vel mest trolig ha det livet ut også - og det er jo ikke akkurat "Visa-vennelig" for å si det sånn.. men moro, jau.. DET er det!.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...