Gå til innhold

Mega Airbus


Jonas Nordhaug

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt snakk om at det om få år vil komme noen ekstremt store (Airbus)-fly med plass til 800 passasjerer, Mc Donalds, trenings-studio +++

Noen som vet noe mer om dette. Når/om de vil komme o.s.v.

Det ville jo vært en fordel at man har mulighet til å bevege seg litt rundt, ikke bare sitte klemt mellom to andre som bruker din armelene o.s.v (De av dere som har vært ute og flydd, kjenner sikkert til "kampen om armelenet" [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Problemet med slike fly er jo at ekstremt mange blir berørt av en eventuell ulykke. Flyplassene må vel også utvide rullebane-lengden.

Men kan ikke noen lage flyene for fs98/fs2000, så vi kan prøve dem (hadde vært dødskult)

 

-----------------------------

Vennlig hilsen Jonas Nordhaug

http://www.on.to/fs2000"'>http://www.on.to/fs2000" TARGET=_blank>http://www.on.to/fs2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippt från BBC News

Copy of link : http://news.bbc.co.uk/hi/english/business/newsid_763000/763952.stm"'>http://news.bbc.co.uk/hi/english/business/newsid_763000/763952.stm" TARGET=_blank>http://news.bbc.co.uk/hi/english/business/newsid_763000/763952.stm

The next round in the long battle between Boeing and Airbus over supremacy in the skies is about to start, but as the BBC's Rodney Smith explains, much of the fighting will be done on the ground.

Boeing is considering building a super-stretched version of its venerable 747 to compete with the European Airbus's proposed A3XX superjumbo.

Airbus says there could be demand for well over 1,000 of these aircraft.

Up to this month, Boeing boss Phil Condit had been adamant that there was not sufficient market for Boeing to bother.

Then two large go-getting airlines; Emirates and Singapore, indicated that they would be launch customers for the new A3XX.

Airbus also said another four carriers to have expressed an interest, Cathay Pacific and Japan Air Lines are understood to be among them.

Suddenly the aircraft bounced off the drawing board and began to look real.

Airbus is expected to launch the new aircraft formally after its next board meeting

That's when Mr Condit wrote around the airlines, promising a competitor to the Airbus.

Aircraft industry pundits think Boeing has fallen a long way behind on this.

Whether they are right or wrong, one thing is certain: Boeing and the US will be watching like hawks for any signs of European state subsidy for the new aircraft.

Boeing and McDonnell Douglas, before their merger, were regular complainants about what they saw as an unfair level of European government support for the Airbus series.

We can expect to hear much more of this, the battle on the ground, so to speak, before the battle in the skies.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i Aftenposten denne uken at Airbus er usikre på om de i det hele tatt kommer til å bygge sine store fly. De er fortsatt bare på tegnebrettet. Skal de bygge en prototype vil det koste dem 10-12 milliarder. Det er kun 2-3 større asiatiske flyselskaper som har meldt sin interesse, og det er for lite for at det skal bli lønnsomt å satse videre på. Hvor stort markedet egentlig er for fly som kan fly 800 passasjerer ser de også på som usikkert, og de har sikkert gjort grundige undersøkelser.

I tillegg ser Boeing på muligheten for å lage en større versjon av sin 747. Dette vil koste ca halvparten av hva det koste å lage de store Airbus fordi Boeing allerede har 747 som de kan bygge videre på. Boeing sine tanker har også skremt Airbus i og med at de da vil få meget stor konkurranse.

Flyenes fremtid/størrelse etc. har for øvrig tidligere blitt diskutert på Flightsim.no. Les her: http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001036.html"'>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001036.html" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/ubb/Forum5/HTML/001036.html

Christian

[Edited by birk 26-05-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har lenge sett bilder og lest om denne A3xx, og d forteller hvor bra alt blir med miljø (pga ferre fly og større fly), luxus ombord og alt det der...men jeg har ikke lest noe om hva som skjer og hvem som egentli vil ta på seg ansvaret når en slik jumbo jet med 800-1000? passasjerer går ned i havet, eller på en fjellvegg eller "bare" blir utsatt for enda en kapring i lufta med bomber og greier..?

nei

bygg nye md8x! fine fly!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hei!

Leste i Airliner World(www.airlinerworld.com), som eg kjøpte på Sola at den nye Airbus'en vill ha følgene dimensjoner:

A3XX-50R: Vingespen: 79.8 m

Lengde: 67.9 m

Høyde: 24.1 m

Antall Setter: 481

A3XX-100 Vingespen: 79.8 m

Lengde: 73.0 m

Høyde: 24.1 m

Antall Setter: 555

A3XX-200 Vingespen: 79.8 m

Lengde: 79.4 m

Høyde: 24.1

Antall Setter: ?

Så som dere kan se blir dette nokon Mega Fly, som har plass til det meste.... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Galis

PS! Eg skal på Sola Airshow 3 Juni, det blir kult!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...