Lars B. Frostad Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Denne info er hentet fra nyeste utgave av bladet "Scandinavian Boarding" nr. 2 (12. Feb. 2004) som er et meget bra fagblad for reiselivsbransjen - handler om alt fra fly/flyplasser, båter, tog osv.. Har hatt abonnement på denne i flere år, og kan anbefale denne varmt!.. I denne utgaven står det bl.a om selskapet PrivatAir som flyr bl.a for Lufthansa, og tilbyr "business class only" på hele flyet. PrivatAir flyr ut fra Dusseldorf til Chicago, Dusseldorf - New York(Newark), og Munchen - New York(Newark) PrivatAir har selve basen i Geneve, og disponerer en flåte fra mindre businessjets opp til B757-størrelse. Alle disse rutene flys altså non-stop fra Tyskland til USA, med bl.a A319(LR) og B737 fly. Flyene er naturlig nok utstyrt med ekstra drivstoff-tanker, for å slippe å mellomlande for å tanke. I deres A319(LR)-fly er det kun 48 seter, så trangt - er det absolutt ikke!. Akkurat det fremgår også på ett av bildene fra flyet. Så da er det ikke noe tvil om, hva man kommer til å velge neste gang til USA?.. Siter
DM Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Dette er jo egentlig ikke noen nyhet. Det er forresten 737BBJ, ikke en vanlig 737NG. Rutene er, om jeg husker riktig, DUS-EWR (319), DUS-ORD (319) og MUC-EWR (BBJ) Hadde vært moro å prøve en gang Siter
Lars B. Frostad Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Skrevet 15. februar 2004 Nei da, jeg vet det ikke er noe nyhet. Men jeg tenkte det kunne være av interesse for noen - da vi har hatt oppe en diskusjon før om non-stop flyvninger til USA fra Europa med såpass "små" fly... Siter
Werner Rafteseth Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Har du "flyplass-kodene" til BBJ rutene? Siter
DM Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Har du "flyplass-kodene" til BBJ rutene? EDDM-KEWR Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.