Gå til innhold

Enveis kommunikasjon, frustrerende!


Arnfinn Trønes

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt her på Forumet etter liknende problem, men har ikke funnet noe svar som stemmer med mitt problem.

Har koblet meg opp på Vatsim, og har grei kommunikasjon med tekst.

Jeg hører også andre som er på med Voice (jeg bruker Advanced Voice klient, den nyeste) Problemet er, ingen hører meg!

 

Har nytt headset, Mic vet jeg fungerer, men allikevel er det døddt.

 

Har AVC eller RW, egne porter for utgående Voice, som må åpnes i brannmuren, i såfall hvilke?

 

Bør "Mic boost" brukes i lydpanelet på Win 2000, eller er det nok om volumet på Mic in er justert passe høyt?

 

Beklager denne lange tråden, men jeg liker mer og mer å fly online, men det er kjedelig å bruke kun tekst for kommunikasjon.

 

P.s jeg har stillt inn AVC til å benytte Wave og ikke Direct Sound.

 

Takker på forhånd til den eller de som kan hjelpe meg å løse dette problemet.

 

Vennlig hilsen

LNATR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I systray har du et symbol som ser ut som en ropert!

Høyreklikk på denne og velg "Juster egenskaper for lyd".

Nederst på den siden du da får opp har du Høytalerinnstillinger! Her velger du avansert! Velg deretter hodetelefoner og trykk bruk og ok.

Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men jeg har hatt et lignende problem som deg, og da hjalp dette.

 

Sjekk også at du ikke har krysset av for demp på mic under volumkontroll ved å høyreklikke på den samme roperten som jeg henviser til ovenfor.

 

Sjekk videre at du har valgt hvilken knapp på tastaturet du skal bruke for å prate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøver å svare dere begge i denne posten.

 

Har tidliger ikveld hvert innom innstillingene i kontroll panelet for lyd, og det ser greit ut, og fungerer også greit.

Dvs. jeg får lyd fra boom Mic'en inn på headsettet, sli kat jeg hører meg selv.

 

Problemet er at ingen på VATSIM hører meg ""

 

Har også sjekket at andre ting eller innstillinger i AVC skulle hindre meg fra å sende.

 

Mener også å huske at jeg satte opp AVC med tasten Scroll Lock som PTT knapp, men jeg må innrømme at jeg ikke visste at AVC brukte Ctrl som PTT knapp, kanskje det bare er så enkelt?! jeg skal uansett prøve dette neste gang jeg er koblet til VATSIM.

 

Takker uansett for raske og gode svar.

 

vennlig hilsen

LN-ATR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...