Gå til innhold

METAR


Asbjorn Furu

Anbefalte innlegg

Har fått meg bredband og i den aledning ble det mere morsomt å fly.

Laster ned fra Jeppesen etter som jeg har forstått.Er disse filene oppdatert?

Der er noen små METAR pakker i filbiblioteket,men dem er vel til fs2002?

De låg i allefall ikke under diverse mappen der.

Hvis Jeppesen er rimelig oppdatert,er jo saken grei,men det var en kompis som sa at derfra kunne man risikere å få gammelt vær.Hva er korrekt?

 

Asbjørn Furu

AFIS'n

Fortsatt Avinoransatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt svare direkte på spørsmålet ditt, men om du er ute etter oppdaterte metars for norden, kan du gå inn på:

 

http://www.aro.lfv.se/metais/MetInfo.asp?TextFile=metar.en.list.txt&TextFile=metar.ef.list.txt&TextFile=metar.ek.list.txt&TextFile=metar.bi.list.txt&SubTitle=Norway&SubTitle=Finland&SubTitle=Denmark&SubTitle=Iceland&T=METAR%A0Nordic%A0countries&Frequency=30

 

Kort fortelt går du inn på www.lfv.se og klikker på "flygväder/notam"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å være 100% sikker, tror jeg de filene som finnes på filbiblioteket er til bruk med gamle 'Real Weather' til FS98. Dette var før FS hadde eget real weather.

 

Det integrerte været i FS2004 er helt ok, selv om det kan være en del tull med vinder i høyden og andre småting. Om det er oppdatert eller ikke kommer vel an på om MS har betalt regningen til Jeppesen... "" Det finnes også flere payware vær-programmer på nettet, og disse laster ned sitt 'eget' vær, selv om metar-filene i utgangspunktet alle kommer fra de samme stedene, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...