Gå til innhold

Framerate..


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

For dere som har Norske flyplasser og nesten like mange ai-fly der som det er fly på Engm i virkeligheten..

 

Hvis dere tar å velger et fly som suger litt framerate.. Feks MelJet`s 777-200 e.l. og har 100% trafikk.

Hvor mye i framerate får dere på engm..?

 

Fint om så mange som mulig svarer, så jeg har litt å gå etter.

 

Har byttet ut skjermkortet mitt med 9800 PRO med den nyeste Omegadriveren, og vil bare sammenligne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGM og PMDG sin 737 i SAS-drakt.

Real weather og AI-Trafikk -ikke Ulitimate Trafic (teller vel ca 20 fly)

I cockbit; 18-23 frm (låst på 23)

Utenfor flyet; stort sett det samme, noen ganger nede i 10 men fort opp igjen.Ingen hakking - avionics påslått så ATC høres.

Når jeg flyr i 500 fot med "Landing Panel" med feks Beach King (default fly), varierer det fra ca 12 i korte stunder (1 sek) og opp til 20-23. Ingen hakking i ca 120 knots fart og det betyr mest! - heller ikke når jeg takser med 737`en.

Men her kommer det veldig an på hvilke innstillinger man kjører med, spesiellt på vær og skyene Jeg kjører skyer i 3D med og slideren på 60%, autogen på middels og resten på fullt, så jeg føler jeg har litt å gå på.

Forøvrig er kortet mitt (ATI Radeon 128 Pro) satt på Zahlman Heatpipe og Zahlman vifte og klokket så det kjører nå på 810/720 på core og minnehastighet - uten varmeproblemer i det hele tatt.

Før hadde jeg et Asus GF 4, et kjempekort da, men - jeg grudde meg for å komme til ENGM - det har Radeonkortet kurert - med glans!

Kortet er låst på 23 frm forøvrig.

Håper du får det til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke engang fatte åssen folk klarer å få 12 i FPS på engm jeg da.. ""

Det nye kortet mitt har kun gjort en eneste god ting.

Og det er grafikken.. Den er kjempe bra, men FPS`n er like dårlig som med det gamle Gforce2 kortet mitt.

Fortsatt flimrer texturene forferdelig mye overalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke engang fatte åssen folk klarer å få 12 i FPS på engm jeg da.. ""

Det nye kortet mitt har kun gjort en eneste god ting.

Og det er grafikken.. Den er kjempe bra, men FPS`n er like dårlig som med det gamle Gforce2 kortet mitt.

Fortsatt flimrer texturene forferdelig mye overalt også.

Har du låst frm raten i "hardware-settings" til feks 20 eller noe i den dur, i så fall burde du gjøre det! Det sparer endel kraft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja men hva slags Ram og hovedkort.....grafikkperformance er avhengig av busshastigheter/minnebåndbredde etc. CPU'en din er ikke raskest.

Gå til www.futuremarks.com og last ned 3Dmark2001SE og kjør den, så kan du sammenligne score med andre med samme CPU hastighet og 9800Pro

 

PÅ denne testen så ligger jeg med en helt standard 9800Pro og XP3200 (200FSB) 2x512 ram (PC3200) ingenting klokket opp, på ca 16700. Husk at du ikke har enablet noe FSAA eller AF før du kjører testen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke engang fatte åssen folk klarer å få 12 i FPS på engm jeg da.. ""

Det nye kortet mitt har kun gjort en eneste god ting.

Og det er grafikken.. Den er kjempe bra, men FPS`n er like dårlig som med det gamle Gforce2 kortet mitt.

Fortsatt flimrer texturene forferdelig mye overalt også.

 

Sjekk også hva jg skrev i går i en annen tråd:

Vel jeg har samme kortet som du, og ligger på ca 20 fps på ENGM med AI-trafikk så her må det være noe som ikke er rett hos deg.

Med i softwaren for kortet fulgte det vel med et program som heter Redline, når du åpner det brukes det til å endre innstillinger osv, og her kan mye gjøres. Det er vanskelig å finne ut hvordan alt skal være satt, men dersom du høyreklikker på de ulike alternativene, kommer det opp en hjelpetekst som er veiledende.Husk simmen bruker "Direct3D" teknologi og ikke "OpenGL", det gjør derimot andre spill.

Prøv deg frem - da har du noe å gjøre også i kveld.

Ang drivere, så ser jeg noen bruker Omega sine, jeg bruker Catalyst 3.9 er det vel den heter Ati`s nettside

Pass også på at ikke for mange program kjører i bakgrunnen, men det vet du vel sikkert. Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hva slags Ram og hovedkort.....grafikkperformance er avhengig av busshastigheter/minnebåndbredde etc. CPU'en din er ikke raskest.

Gå til www.futuremarks.com og last ned 3Dmark2001SE og kjør den, så kan du sammenligne score med andre med samme CPU hastighet og 9800Pro

 

PÅ denne testen så ligger jeg med en helt standard 9800Pro og XP3200 (200FSB) 2x512 ram (PC3200) ingenting klokket opp, på ca 16700. Husk at du ikke har enablet noe FSAA eller AF før du kjører testen

 

Jeg bruker 3DMARK 2003. Der får jeg 5100 poeng med omegadriver. Ta i betraktning at da er AA og Anisotropic slått av.

Setter jeg dem begge på feks 4, så får jeg 2100 poeng.

 

Hovedkort. :ASUS A7N8X-X 400/MCP, ATX,ATA133,USB2.0,LAN

 

RAM: Twinmos pc 3200ddr 512x2 CL2.5 DDRs

Prosessor AMD Duron 1.4 GHz Socket A 266MHz.

 

Da regner jeg med at du har får en mere nøyaktig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd dette Svein Ivar, men jeg ble ikke noe klokere av den grunn..

 

Det som også er litt merkelig er at langt opp i luften så er frameraten "grei nok".. Ikke bra, men "grei nok", og så fort jeg nermer meg en flyplass så raser frameraten ned til 5,4 og 3 somregel...

 

Har aldri merket at den faktisk har "stupt" så fort og langt ned i framerate før når jeg er på app feks... Kan ikke engang kalle dette for å hakke. Hakking er megabra i forhold til dette.. Her regelrett låser skjermen seg nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PAI og AIA somregel.. Har vel noe annet også, men de fleste er PAI og AIA..

På Rygge har jeg masse annet. F-15, F-16, Hercules osv som egentlig ikke er aifly, men filene er ikke så store.. Disse flyene reiser av gårde en etter en rundt 14:00 til Enva, Enzv og Enbr.. Uansett er det nå umulig å lande eller i det heletatt å være i nærheten der pga hakking. Skjermen stopper omtrent helt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är så länge sedan jag flög i Norge så jag kommer inte ihåg framerates men nog går det bra att landa t.ex. på ENGM med AI på 100%. Det går bra att landa också på stora flygplatser med massor av AI-trafik.

Jag har FS2002, 1,3GHz, 256MB RAM och har alla MRAI-routes installerade, c:a 250 som ökar varje dag. ""

För att kunna ha så mycket AI måste jag se till att använda AI-flygplan som inte suger framerate.

 

Om du sätter AI på 0%, vad händer då? Om du tar bort alla rutter som använder "icke-AI", vad händer då?

 

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter jeg den til 0, så blir det bedre, men det er fortsatt dårlig..

 

Har ca 530-550 flyginger inn og ut av Engm hver dag.

På feks O`Hare er ikke frameraten noe bedre, men faktisk ikke så mye værre enn engm heller, og ut og inn av O`Hare har jeg ca 2000 flyginger hver dag.

Burde jo egentlig vært mye værre der med framerate men det er det ikke av en eller annen merkelig grunn.. ""

Vet at folk har reagert på at jeg har så mye trafikk ut og inn av Kord pr. dag, og jeg har hatt folk som har spurt meg åssen jeg får unna all denne trafikken på en dag.

Enkelt..

Trippel afcad. 6 rw oppe hele tiden. Parkeringer til over 140 fly.

 

Masse liv der både dag og natt.. ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frameraten min varierer veldig... på engm detter den av og til helt ned i 4 - 7 fps. Men nå er den høyere etter jeg gjorde som beskrevet her.

 

Når ligger den i overkant av 10 (opp i ca. 22) på bakken på engm, og opp i en 30 - 35 når jeg flyr i lufta.

 

Ja, nå forhastet jeg meg litt når jeg skrev dette ""

 

På bakken på engm ligger jeg på 4 - 7 ETTER jeg gjorde som linken sier. Jeg hadde 2 - 3 før.

 

Jeg holder mellom 20 og 30 i lufta (låst på 30 fps.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...