M.Steen Skrevet 1. mai 2000 Del Skrevet 1. mai 2000 Noen eksperter på Boeing 747 her ? Vi diskuterer på #fsnorway hvilken eksakt modell av Boeing 747 dette er: http://www.airpics.com/showimg.php3?imgid=nwst0006"'>http://www.airpics.com/showimg.php3?imgid=nwst0006" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/showimg.php3?imgid=nwst0006 Noen som har peiling ? Står mellom B747-100 og B747-200 ------------------ Morten Steen http://www.airpics.com" TARGET=_blank>AirPics.Com http://www.aerofind.com" TARGET=_blank>AeroFind.Com http://www.3dindex.com" TARGET=_blank>3DIndex.Com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bent Marius Engseth Skrevet 1. mai 2000 Del Skrevet 1. mai 2000 Jeg vil tro det er en -200 model. Er litt for mange vinduer og litt for langt upper deck til å være en -100 model. ------------------ Bent Marius Engseth 2476 Atna engsethn@online.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 1. mai 2000 Del Skrevet 1. mai 2000 Under bildet står bl a: Notes: 1st NWA 747 (601US) Dette er nok en B747-100 (-151) med produksjonsnummer 19778 med JT9D-7A-motorer. Den ble levert til 30/4-70 til NORTHWEST AIRLINES og hadde registrering N601US. (-51 er kundenummeret hos NW hos Boeing.) Både -100 og -200 hadde like langt upper deck, men det ble også laget en -200 EUD (extended upper deck) som ble tatt i bruk på -200SP, -300 pg -400. Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming H. Larsen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Det står jo under billedet at det er en 747-100. Det må jo passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Ja, jeg ser det, og denne opplysningen er kommet både som tekst når du peker på bildet og som undertekst i løpet av de siste 24 timene. Det kan vel ikke ha vært at alle av oss har vært så lite våken de siste dagene? Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Om dere hadde fulgt littegrann med så hadde dere visst at Morten (som spør om hvilken type flyet er) er driver av airpics.com, og grunnen til at han spurte var at han ikke visste hvilken type flyet var, når han fikk svar (som forøvrig var ganske detaljert) så la han selvfølgelig denne informasjonen inn, og derfor står det nå at flyet er en 747-100 under bildet, enkelt hva ? :-) Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen [Edited by Tarjei Lundarvollen 02-05-2000.] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Eriksen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Jeg er ganske sikker på at dette er en -200 modell når man ser på antall vinduer. -100 har vel bare 3 vinduer, eller? ------------------ christopher eriksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Hallo Chritopher ! Er ikke sikker på at -100 modellen har 3 vinduer. Jeg selv dro til Canada for ca 1 1/2 år siden og den -100 modellen hadde faktisk 10 vinduer. Jeg selv er ikke sikker på hva Northwesten er, men jeg vet at de bruker -200 modellen til ruter som feks asia osv... mvh Stian Svensen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 PS Christopher Så en skrive feil på meg selv...(navnet ditt) Gikk litt for fort men men.... mvh Stian Svensen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Hvis registreringen på maskinen er riktig oppgitt (N601US), kan det ikke være noe annet enn en -100. Dato for levering er i 1970 (se ovenfor.) Det første produksjonseksemplaret av -200 fløy først 30. nov 1971, og levert til Lufthansa. Jeg sitter med bilde av en 747-200 fra Iberia (EC-BRO) med bare 3 vinduer på upper deck. Dette er en såkalt passenger/cargo and all-cargo-versjon. Det betyr at flyet kan gjøres om fra blandet passasjer/last til bare last. Mixed-versjonen hadde betegnelsen C, de rene fraktmaskinene F. De første "rene" passasjerversjonene av -100 hadde mange vinduer på upper deck. Det har vært gjort mange sub-versjoner av et av de mest (det mest?) populære flyet gjennom en produksjonstid på vel 30 år. Motorer, fuel kapasitet, understell mv. Hilsen Roald PS Jeg så ikke ditt innlegg før jeg skrev mitt, Stian, men du har nok et poeng her. Du har fløyet en "ren" passasjerversjon av -100. [Edited by Roald Hansen 02-05-2000.] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Ja Roald, jeg kjørte ett rent passasjer fly, av British Airways.... Her har du ett bilde av det foresten!! http://www.airliners.net/open.file?id=45493"'>http://www.airliners.net/open.file?id=45493" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=45493 mener det hadde registrering G-AWNM, trenger å bli pusset opp litt, eller. Etter det jeg vet kan det ha blitt satt på dynga.. mvh Stian Svensen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Hei igjen Stian! Joda, registreringen stemmer godt. Du reiste med en Boeing 747-100 (-136, hvor -36 er BA's kundenummer hos Boeing). Flyet hadde produksjonsnummer 20708 og hadde JT9D-7A-motorer. Det ble levert til BA 3. mai 1973. Det har altså 27-års-bursdag i morgen!! Det flyr fremdeles. Takk for verifisering og bilde, Stian! Hilsen Roald [Edited by Roald Hansen 02-05-2000.] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 2. mai 2000 Del Skrevet 2. mai 2000 Bare hyggelig Roald !!!!!!! Takk for litt fyldigere info om 747`en mvh Stian Svensen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.