Gå til innhold

Flyplass uten ATC


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Hei Tom Arne!

 

UNICOM er en rapporterings frekvens! Hvis du er på en flyplass/sector der det er inn og utgående trafikk uten ATC, så skal du skrive i SB f.eks SAS1511 taxing to 01L for SKI4A departure. Et annet eksempel: SAS1511 turning final 01R!

 

Med andre ord, du skal rapportere til UNICOM de bevegelser du foretar deg!

 

Dette er jo ikke nødvendig hvis det ikke er trafikk inn/ut av flyplassen! For å sjekke trafikken på flyplassen/sectoren kan du bruke servinfo!

 

Hvis du vil chatte med en annen pilot, så bruk private chat! Dette gjør du ved å skrive .msg >>Callsign<< og så beskjeden din. F.eks .msg SAS1511 Heisann! Alt vel?

 

Du sier at det hakker når du skriver i SB, for å gjøre alt enklere så anbefaler jeg deg å trykke på "enter" inne i FS. Da kommer det en hvit chatteboks opp hvord du kan skrive beskjeder osv. Disse gir samme effekten som når du skriver i SB!

 

Håper dette hjalp!

 

Nå må jeg kjappe meg tilbake til selskapet!

Godt nyttår! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom Arne!

 

UNICOM er en rapporterings frekvens! Hvis du er på en flyplass/sector der det er inn og utgående trafikk uten ATC, så skal du skrive i SB f.eks SAS1511 taxing to 01L for SKI4A departure. Et annet eksempel: SAS1511 turning final 01R!

 

Med andre ord, du skal rapportere til UNICOM de bevegelser du foretar deg!

 

Dette er jo ikke nødvendig hvis det ikke er trafikk inn/ut av flyplassen! For å sjekke trafikken på flyplassen/sectoren kan du bruke servinfo!

 

Hvis du vil chatte med en annen pilot, så bruk private chat! Dette gjør du ved å skrive .msg >>Callsign<< og så beskjeden din. F.eks .msg SAS1511 Heisann! Alt vel?

 

Du sier at det hakker når du skriver i SB, for å gjøre alt enklere så anbefaler jeg deg å trykke på "enter" inne i FS. Da kommer det en hvit chatteboks opp hvord du kan skrive beskjeder osv. Disse gir samme effekten som når du skriver i SB!

 

Håper dette hjalp!

 

Nå må jeg kjappe meg tilbake til selskapet!

Godt nyttår! ""

 

Takker for svar. Problemet er bare at når jeg får opp den lille hvite ruta så hakker det like mye.

Har jeg så mye som bare aktivert SQ så hakker det som bare det. Skal jeg feks legge inn en flightplan og gå til "file flightplan" så bruker jeg omtrent 30 sekunder bare med å få musepila ditt. Holder jeg musepila over SQ i over 10 sekunder så forsvinner pila..

 

Noe er rart her """"""

 

Båndbredden min er ikke liten. Verken inn eller ut.

Maskinen min er sprek nok og litt til.

Bruker SQ 2.3 BETA på fs2002

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man skulle hoste som observer jeg? Eller er dette noe nytt?

 

Stig da, har du ikke lest readme's ""? Vet ikke hvilken misjon det har, men man skal altså hoste som observer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...