Gå til innhold

Flightplans til norske ruter


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

var ikke helt genial den siden der nei. testa den med ENVA - ENGM. fikk rar ruting. ENVA - sid - TGA - TRM - MES- star - engm. først til tolga så opp igjen til VOR'en ved ENVA er vel litt rart.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alexander!

 

Jo, denne siden er veldig mye bedre en flightplanneren i FS ""

Fikk riktig rute som brukes i real world, når jeg søkte etter ENVA-ENGM! ""

 

Heisann! Hehe...tok vel kanskje litt hardt i. Det finnes en del gode ruter som er like real, men det finnes også de som er litt "rare(?)". La oss ta denne for eksempel; ENGM-ENAL. ENGM-OSVIG-TUVIG-VIG-SOVIG-ENAL. Altså her må jeg fly først til Vigra VOR, så ta en runde rundt i Sunnmøre/Sogn og Fjorande, for så å fly tilbake til min destinasjon ENAL. Dette kan da umulig være økonomisk for flyselskapet..... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hehe...tok vel kanskje litt hardt i. Det finnes en del gode ruter som er like real, men det finnes også de som er litt "rare(?)". La oss ta denne for eksempel; ENGM-ENAL. ENGM-OSVIG-TUVIG-VIG-SOVIG-ENAL. Altså her må jeg fly først til Vigra VOR, så ta en runde rundt i Sunnmøre/Sogn og Fjorande, for så å fly tilbake til min destinasjon ENAL. Dette kan da umulig være økonomisk for flyselskapet..... ""

 

Pussig var det, men eg vil tippe at det har å gjere med dette:

 

STAR: can't locate fix NEVIG

STAR: can't locate fix TURSA

 

Dersom du prøver å route utan STARs, foreslår den ENGM-OSVIG-TUVIG-ENAL. Så det kan antakeleg vere lurt å vere litt skeptisk til foreslått rute dersom det dukkar opp advarslar av nemnte slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...