Aleksander Berge Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Hei! Noen som vet om en oversikt over intersections og hvilke VOR de "tilhører", i Norge? Siter
O85_ Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Tilhører intersections noen VOR da Se om du finner noe i AIP, ellers har du jo MAP funksjonen i FS... Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Hva i all verden skal du med oversikt over alle intersections??? De tilhører ikke VOR`s... Intersections er waypoints som danner ATS korridorer! Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 De fleste intersection er definert som en radial og DME ifra en eller annen VOR og det er sikkert det som menes med "tilhører". Men hvor du finner oversikt over det, tjaa, AIP eller jeppesen kart er vel mitt beste tips. Siter
Ole Almenningen Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Hva i all verden skal du med oversikt over alle intersections??? De tilhører ikke VOR`s... Intersections er waypoints som danner ATS korridorer! At du sikkert er en ekspert og kan dette til fingerspissene gir deg vel ikke rett til å "hugge løs" på en som stiller et - for deg - dumt spørsmål... Jeg er en newbie (sikkert derfor jeg reagerte på innlegget ditt) og det har sikkert du også vært en gang :-) Siter
Johnny Svensson Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 De intersections som finnes i fs9 får du vel frem i map mode og i fsNav hvis du har denne. De som ikke finnes i databasen vil du ikke kunne bruke,da de ikke vi vise. De intersections som finnes i AIRAC,kan du vel bare bruke i FMC'en ti de respektive fly,da dette er helt utenom databasen til fs9. Siter
Øyvind Hansen Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Tror problemet her er at han vil navigere etter intersections uten å bruke GPS eller FMC. Da brukes jo VOR/DME eller eventuelt to forskjellige VORer. Men hvis man klikker på en intersection på kartet i fs får man bare posisjonen - som er fullstendig ubrukelig informasjon for en simpilot - men ingen nyttig informasjon om hvordan man lokaliserer intersectionen vha. navradioene som på et skikkelig kart. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.