Gå til innhold

Problemer med Squawkbox


Lasse Haughom

Anbefalte innlegg

Hadde et system som virket utmerket med SB 2.4 beta og Roger Wilco men etter at jeg installerte det nye Advanced Voice Client og lastet ned den siste versjonen av SB fra VATSIM Jeg følger SB manualen til punkt og prikke og når jeg skal etablere multiplayer i FS2002 får jeg ikke lov til å "HOSTE" et game. Jeg får opp en melding som sier:

LOCATE SESSION Enter computor name or IP adress of the session host or leave blank to search.

Når jeg da starter SB uten å være host (dvs at jeg har kasellert myltiplayer) får jeg opp boxen som spør etter "loop back IP adress" eller hva det nå er (127.0.0.1) så finner den selfølgelig ikke det gamet jeg skulle hoste i multiplayer.

Jeg står bommm fast ??? er det noen som har løsningen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Den kvelden jeg skulle koble meg opp mot VATSIM, da jeg ikke fikk koblet meg opp, la jeg merke til at Loopback adressen ikke fungerte.

Istedet kjørte jeg ipconfig, og fikk vite hvilken IP adresse jeg hadde, jeg fylte inn denne, og det ser ut som det funker.

 

Får du problemer med å kjøre IPCONFIG eller WINIPCFG som det også kan hete. Legg til en post, eller skriv en personlig melding.

 

Lykke til.

 

Vennlig hilsen

Arnfinn Trønes

LN-ATR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arnfinn

Takk for responsen, Jeg har prøvd det du foreslår tidligere og idag pånytt men uten resultat.

Jeg tror jeg vet problemet men har ingen løsning. Jeg har et nettverk som går over en switch (8ports)Internett via bredbånd kommer inn til et Com kort og videre til switchen. Forbindelsen bruker TCP/IP hvilket er også et av valgene i FS 2002 multiplayer connect.Nettverket forøvrig bruker IPX protokollen. Når jeg velger IPX protokollen i multiplayer finner SB gamet med en gang og jeg kan logge meg på en VATSIM server Sjekket med EKDK_V_CTR idag og jeg ble sett aktiv på EKCH (VBX165) Men AVC var død ! Den virket pussig nok her om dagen men da byttet jeg bare RW mrd AVC og hadde en gammel versjon av SB Jeg mener da at AVC ikke kan benytte seg av IPX protokollen men pussig nok kommer den oppp og sier den er connected. Jeg skal sette opp AVC pånytt når det gjelder mic etc og se om det hjelper.

Til slutt mitt, wideview har også freaka ut, FS crasher etter en liten stun og jeg lurer på om det er den nye FSUIPC ver 3.125 kjøpt men det problemet får jeg ta etterpå

MVH Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Einar

tks for hjelp, det du sendte meg var slik det fungerte før jeg begynte med den nye software install, bortsett fra under SETTINGS-MULTIPLAYER HOST SERVER hvor jeg ikke krysset av for "Host as observer" og at jeg satte inn 127.0.0.1 etterat SB var startet og funnet "gamet" Jeg fulgte den prosedyren til punkt og prikke du sendte meg men også det negativt. når jeg jeg trykker OK under SETTINGS- MULTIPLAYER HOST SERVER kommer det opp et lite vindu som sier LOCATE SESSION Enter computor name or IP adress of the session host or leave blank to search.

Dette vinduet hadde jeg ikke tidligere Da bare lukket multiplayer vinduet seg etter ok og SB startet og fant gamet VBX165 uten problemer.

Jeg har lastet ned SB siste versjon og kjøpt en FSUIPC ver 3.125 for å tilfredstille kravene til AVC programmet.

Det neste jeg skal forsøke er å reinstallere hele FS2002 på server.

MVH

lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hans Olav.

Den siste SB jeg lastet ned fra VATSIM og den har betenelsen SB 2.3.BETA går ut fra at den er ok Jeg fant iallefall ingen andre.

Det rare er at AVC virket ok, jeg brukte den på ENGM og da funket den.

Problemet er at jeg ikke får logget meg på som multiplayer på TCP/IP men velger jeg IPX som også er intern nettverket mitt når det gjelder wideview kommer jeg meg på nettet og København så jeg sto der nede men hverken RW eller AVC fugerte dvs den fant rw.tt.luth.se og sa den var connected men det var bare jeg VBX165 som sto på callsignlista. MAO så handler ikke disse to voice systemene (jeg prøvde både RW og VCA)IPX protokollen men det gjør altså SB siden de kunne se meg. Jeg er ikke sikker på om denne konklusjonen er riktig fordi internett forbindelsen går jo på TCP/IP ??

Dette krøllet oppsto etter at jeg kjørte en windows 2000 oppgradering etter et virus angrep hvor jeg da rydda opp med Norton og deretter fikk anbefaling å kjøre denne oppgraderingen Jeg har av installert både SB RW AVC samt intern nettverket med IPX og like fordømt går det ikke an å logge seg på multiplayer. Det jeg står igjen med er å reinstallere WIN2000 uten denne oppgraderingen og holde "huset" reint med Norton

MVH Lasse ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...