Gå til innhold

Circling approach


Roar Nicolaisen

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å forstå meg på denne appraoachen. Jeg hører så mye rart om hvordan den skal urføres men jeg får det ikke til å stemme.

 

På Tromsø er sirklingsminimum 2770 fot. Om jeg følger instruksene som står på www.scandva.org der de sier jeg skal vente 10/15 sekunder etter å ha hatt threshold abeam før så og svinge til final, blir det ikke et bra resultat.. man får ALT for kort tid til å rette opp til en fin landing og svinger man ikke med en HELT perfekt avstand parallellt med rullebanen så bommer man grovt og kan bare glømme å lande. Jeg nekter å tro at det er dette dem gjør i virkeligheten.

 

I PMDG sin manual står det at man ikke skal forlate minimum intill man har en stabil final approach. Om man da legger sammen det at man skal bare time 10/15 sekunder etter threahold abeam med å svinge og at man ikke skal forlate final før man er ferdig-svingt til final da befinner man seg i en veldig kjinken situasjon.

 

jeg er ganske frustrert over dette og lurer på om det er noen som kan si meg nøyaktig hvordan dette skal gjøres. Og om noen vet hvordan real life piloter sirkler på tromsø siden det er et litt spesiellt sted, omringet av høye fjell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at minima for sirkling er på 2770' (for cat C) betyr ikke at du må holde den høyden til du er på finalen. Det er kun en minimagrense mtp skybase.. Dvs at du må se flyplassen før du kommer under 2770' for å kunne sirkle. Når du er under skyene, brekker du av instrumentinnflygingen og flyr landingsrunden visuelt, som en vanlig visuell innflyging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...