Gå til innhold

Concorde til forskjellige museer.


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Hepp zann ja!..

 

Boarding kan fortelle at flere at BA's og Air France sine

Concorde-fly vil dukke opp på museer i bl.a: Barbados,

Seattle, Manchester, New York, og Bristol. Noe selvsagt

Richard Branson ikke er helt henrykt over (Virgin), da han

gjerne ville benytte dem selv.

Vel, jeg ser ihvertfall fram til å besøke en Concorde på

ett av disse museumene - jeg vil tro de blir en rimelig

attraktiv attraksjon der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gammelt nytt !....

 

AF sine er godt på vei til å bli plassert på museer, de er fraktet osv til dit de skal...

 

Ang BA sine:

 

G-BOAG er i Seattle nå.

G-BOAC er i Manchester nå.

G-BOAD er i New York nå.

G-BOAE reiser i morgen til Barbados.

G-BOAF reiser til Filton den 26 November.

G-BOAA blir fraktet fra LHR til Scottish National Aviation Museum via bilveien.

 

De vil da blir gjort klare for utstilling, tømmes for fuel osv, motorer fjernes +++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air France sine, da?

 

Jeg vet at en av dem er på Musé de l'air et de l'espace i Paris. Den så jeg da jeg var der i sommer, men desverre var den ikke satt inn i utstillingen enda, så stod bare for seg selv i utkanten av muséet for å bli klargjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Air France Concorde Fleet

 

« Fox Alpha », aka BVFA

Former registration number : N94FA ; serial number : 5 ; first flight : 25 October 1975 ; last flight : 12 June 2003. Donated by Air France to the National Air and Space Museum in Washington (Smithsonian Institute), USA. The oldest aircraft of the Air France Concorde Fleet. She opened the first supersonic line of the Company, Paris-Dakar-Rio, on 21 January 1976. She has flown 17824 hours and totalises 6967 flights.

 

« Fox Bravo », aka F-BVFB

Former registration number : N94FB ; serial number : 7 ; first flight: 6 March 1976 ; last flight : 24 June 2003. Donated by Air France to the Auto & Technik Museum Sinsheim, Baden-Würtemberg, Germany. She has flown 14 771 hours and totalises 5473 flights.

 

« Fox Charlie », aka F-BVFC

Former registration number : N94FC ; serial number : 9 ; first flight: 9 July 1976 ; last flight : 27 June 2003. Donated by Air France to Airbus, Toulouse, France, for the future aeronautics theme park, Grand Toulouse Terre d'envol. She has flown 14 322 hours and totalises 4358 flights.

 

« Sierra Delta », aka F-BTSD

Former registration number : N94SD and F-WJAM ; serial number : 13 ; first flight : 26 June 1978 ; last flight : 14 June 2003. Donated by Air France to the Air and Space Museum in Le Bourget, France. She is the prime record-holder of the fleet, including the record for a circumnavigation westwards for a commercial aircraft (33 hours and 1 minute, 12 October 1992) and the same record eastwards (33 hours and 27 minutes, 16 August 1995). She has flown 12 974 hours and totalises 5136 flights.

 

« Fox Fox », aka F-BVFF

Former registration number : F-WJAN ; serial number : 15 ; first flight : 26 December 1978 ; last flight : 14 June 2000. She will be exhibited in the near future at the Roissy - Charles de Gaulle Airport, near Paris. She has flown 12 421 hours and totalises 3963 flights.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...