Gå til innhold

Radeon 9700 pro instillinger!


Geir G

Anbefalte innlegg

Jeg er vel noe av det lengst unna det går an å komme spesialist på området. Men jeg så dette tipset tidligere i høst http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Board=FS2004&Number=169310&Forum=FS2004&Words=innstillinger&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=1&Limit=25&Old=6months&Main=169310&Search=true#Post169310 og etter en del plundring hit og dit med å følge kokeboka, så flyter det hele mye bedre med mitt Radeon 9800 PRO kort (128 Mb) enn det gjorde før. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter du med FPS eller er det kvaliteten på bilde som er problemet? Gjorde noen tester inatt som gjorde at jeg kan fly over EDDF(Simflyer) med AI traffic på 55% (alle PAI pakkene) med 14 fps.

Har lest flere steder hvis simmen er helt håpløs kan du slette fs9.cfg fila, da det blir generert en ny ved oppstart. Har ikke testet ut denne metoden så jeg tør ikke gå god for denne...

 

Men det du kan gjøre, start på en flyplass med masse detaljer. Ta et lett lite fly, fly i sirkler over der du sliter med FPS, og begynn å tune. Det faktisk mye å hente på å gå ned fra Very Dense til Dense på enkelte ting... Lykke til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si hva jeg har gjort, synes det fungerer ganske ok.

Har 9700 pro med siste driver.

På simflyers EDDF funker det fint, ikke under 10 FPS med UT på fullt, mesh 100%, terrain texture high, terrain detail land only, water effecte high, special effects high, scenery complexity extremely dense, autogen very dense, add on dynamic normal.

Så har jeg på fullt på alle hardwareinnstillingene, men ikke render to texture og antialiasing. Target framerate er 22. Oppløsningen er 1280X960X32

Innstillingene på skjermkortet er 100HZ, full hardware accelration, haket av for direct 3D med custom settings 6X antialiasing, anisotropic filtering på 8x og haket av for performance. De fire siste (texture perference, mipmap level osv )er på hakk to, dvs litt mer mot performance.

 

AGP er på 8X, med fastwrite on.

 

Håper jeg fikk med det vesentlige her. Synes det flyter ganske bra, men jeg sliter litt på O'hare simflyers med UT på fullt. Da er jeg vel nede i 8FPS. Det hjelper å sette ned sikten og cloud density, for skyene suger mye FPS.

 

Jeg har ikke giddet å teste ut så mye, så ikke kritiser om jeg er totalt på villspor... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...