Gå til innhold

Kystrute


Per Alnes

Anbefalte innlegg

Hugsar i allefall at eg tok Braathen Safe frå Bergen via Ålesund og Bodø til Tromsø for mange (13-14) år sidan, altså samme flyet. På returen var vel ruta Tromsø - Bodø - Trondheim - Bergen. Skikkelig mjølkerute..... ""

 

Stemmer det, samme fly og flightnr Norge rundt. Da jeg var i Tromsø i 1987 og skulle hjem på perm så ble det ofte den idiotiske melkeruta med 5 stopp, Tromsø-Evenes-Bodø-Trondheim-Ålesund-Bergen-Stavanger. Og ikke nok med det, den fortsatte til Kristiansand og Oslo...stakkars flightcrew. Tok over 5 timer for meg, uten å kunne gå ut av flyet. Men i den tida så var det jo lov å røyke ombord + to pils på hvert leg. Så jeg måtte alltid forsikre meg om at jeg virkelig gikk av på Sola ""

 

Det har vært mange tullete melkeruter. Busy Bee hadde mye rart, bl.a Stavanger-Haugesund og videre nordover. Må nesten være verdens korteste rute den der...

 

Men det er ingen direkterute mellom storbyene Stavanger og Trondheim, og det er jo utrolig. Flyselskapene påstår at ruten ikke er lønnsom, den har vært prøvd av noen, Widerøe tror jeg. Men med en passende flytype så burde det være økonomi i det. Nei man må enten mellomlande i Bergen eller bytte i Oslo ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Om de først skulle fly over Ålesund, inn til Molde, så ut igjen til Ålesund og så tilbake samme vei over Molde for å komme til Trondheim, det høres ut som elendig planlegging ""

 

Widerøe har vel ei mjelkerute i nord (klappa'n i sommer): Tromsø-Hasvik-Hammerfest-Honningsvåg-Berlevåg-Båtsfjord-Vardø-Kirkenes eller noe så... (correct me if'm wrong, blander alltid Vadsø og Vardø og Berlevåg og Båtsfjord "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Om de først skulle fly over Ålesund, inn til Molde, så ut igjen til Ålesund og så tilbake samme vei over Molde for å komme til Trondheim, det høres ut som elendig planlegging ""

 

Widerøe har vel ei mjelkerute i nord (klappa'n i sommer): Tromsø-Hasvik-Hammerfest-Honningsvåg-Berlevåg-Båtsfjord-Vardø-Kirkenes eller noe så... (correct me if'm wrong, blander alltid Vadsø og Vardø og Berlevåg og Båtsfjord "")

 

Siden du bad om det så ""

 

Den går mandag-fredag: Tromsø-Hasvik-Hammerfest-Honningsvåg-Berlevåg-Båtsfjord-VADSØ-Kirkenes.

 

Lørdagene så går den innom Vardø men ikke innom Hasvik, eller så trur jeg at den er innom de samme stedene som ellers i uka ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...