Gå til innhold

Group flight fra Gardermoen til Gibraltar!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk pluttselig et kick av å arrangere en group flight igjen!

Det er en stund siden jeg har arrangert noe slik nå, men etter gode minner fra alle turene jeg har arrangert synes jeg det er på tide at jeg drar igang en ny tur!

 

Denne gangen har jeg tenkt å dra til den ganske så artige Gibraltar flyplassen!

Flyplassen ligger helt på sydspissen av Spania, rettere sagt, på sydspissen av England!

Gibraltar er altså en Britisk koloni, og siden britene ikke fikk lov til å bruke noe på Spansk side, fant de ut at de måtte bygge en flyplass selv..

Problemet var bare at det ikke var så mye plass til en flyplass der, så de fant ut at de bygger en flyplass rett gjennom byen.

Men grunnet plassmangel fant de ingen plass å legge veien, så de fant ut: "Hvorfor ikke legge veien over rullebanen!".

Og slik ble det, og slik står den den dag i dag!

 

Men nok historie, vi vil altså ta av fra Gardermoen og fly ned til Gibraltar.

Dette vil falle sted neste helg, men jeg har ennå ikke fastsatt noen dato eller klokkeslett.

Først ville jeg bare høre om det var noe interesse for å bli med på denne group flighten?

Vi vil selvfølgelig fly online, altså på VATSIM og vil bruke voice komunikasjon sammen (der hvor det ikke er ATC).

Departure time vil heller ikke bli så alt for tidlig, men et mål er jo å lande på Gibraltar mens det er lyst.

 

Forøvrig finnes det ikke noe freeware scenery som jeg har sett, men Sim Wings har laget et "stunning" scenery!

Om du har noen kroner til overs så bør du kjøpe dette, om du skal være med på flighten eller ikke, det er sinnsyk bra scenery!

 

Om det fattes interesse for dette kan dere skrive det her, så skal jeg oppgi min mail adresse senere for eventuell påmelding!

 

Jeg vil også lage flightplan for de som ikke gidder å gjøre det selv..

 

Velkommen skal dere være!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken simulator brukes? 2004?

 

Som Ivar skriver i sitt innlegg, så vil flighten flyges på VATSIM. Altså har det ingen ting å si hvilken versjon du har, bare du klarer å koble deg til VATSIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM er ikke et program, men en nettverks organisasjon. Du trenger medlemsskap og Squawkbox, +SBRelay om du bruker FS9. Her kobler du deg opp som pilot sammen med alle andre piloter. Du kan se de og de kan se deg. Men det stopper ikke her. Det er også flygeledere koblet til nettverket, altså ekte folk, som ser flyene på sin radarskjerm og gir vektorering og slikt som i virkeligheten.

 

Om du skal bli med på lørdag anbefaler jeg deg å sette i gang å lese litt om prosedyrer, fraseologi osv. og gjerne ta et par testturer MED ATC før helgen, så du kan dette

 

Lykke ttil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...