Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg satt nede i kjellerstuen her i går å tenkte litt over booking av ATC..

Jeg tror ikke VACCN har noe slikt, vi har ATC booking, der ATC selv kan booke en av flyplassene i Norge, men har vi noe tilbud slik at piloter kan booke ATC?

Jeg mener jeg har sett at en eller flere av de andre VATSIM divisjonene hadde en slik ordning og syntes kanskje dette hadde vært en god idè!

Nå tenker jeg ikke på at jeg, alene f.eks skal fly Værnes - Gardermoen, og bestiller ATC av den grunn, men heller de som er med på events.

Vi hadde jo noen BAW fly som kom her i forrige uke, da de "bestillte" ATC på Stavanger - Sola.

Hva synes dere om dette forslaget?

Skrevet

Det arbeides i disse dager med et såkalt Flight Plan Center på VATEUR/VATSIM nivå, men direkte ATC booking foreligger ikke pr idag. Det som anbefales er jo å benytte enten EUROBOOKs webside eller nye ServInfo for å finne ut hvor ATC er planlagt, og derfra legge opp sin flyaktivitet.

Når det er sagt, ikke alle benytter EUROBOOK pr idag (bl.a VACCN mangler), og heller ikke alle ATCer booker sin online tid før de går på nettet.

Så anbefalingen blir nok todelt:

- Sjekk online (VATSIM.net/WhazzUp/ServInfo/etc) for å se hvem som er online

- Sjekk EUROBOOK for planlagt aktivitet

Kan for ordens skyld også nevne at flere VA's (Virtual Airlines) tar direkte kontakt med VACCs for ATC støtte hvis/når de planlegger en gruppe-flight.

Mvh,

Hans

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...