Gå til innhold

Hurra, nå begynner småungene også!

Fredrik Wold

Anbefalte innlegg

Det er i hvertfall en som hadde gjort noen ganske enkle grep, og fått de til å holde kjeft , dersom jeg hadde vært med på det flyet der! Hvis de hadde gjort noe med meg, hadde jeg vel banka livskiten ut av de..

Nei nei, man skal ikke banke barn. Snakk dem til fornuft, eller klag til foreldrene så har de fått seg en overhaling derfra.

Det eneste disse ungene har lært av denne episoden er at de ustraffet kan trampe på andre. Det burde vært en enkel sak for en voksen person å gi dem en ydmykende lærepenge uten å ty til for mye vold.

inig i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mange foreldre som har en likegyldig holding til hva ungene sine foretar seg. Men hvis foreldrene må betale erstatning tvinges de til å ta problemet alvorlig, og hvis erstatingen svir nok, så vil nok ungene for en gangs skyld få høre noen alvorsord.

Og hvis du går enda mer inn i dette, de fleste foreldrene har nok ett eller flere lån i banken, + andre utgifter, og ikke alle tjener like mye / godt.. og ligger så vidt på + siden, så kommer det noen fete utgifter, som vil gi de økonomiske problemer, så vil dette igjen gå utover hele familien og de de omgås med.. Vet hvordan det er å ha foreldrer som holder på å gå "dukken" pga. for mye utgifter og for lite inntekter,- miljøet blir ikke akkurat noe bedre. Dette vil da gjøre inntrykk på ungene (selvfølgelig), og kanskje gjøre saken enda verre?

Det er ikke slik at alle har en bunnløs lommebok skjønner dere ""

Jeg for min del går i minus konstant. Har en leie på hybeln på 3500,- og får bostøtte fra den kjempe snille lånekassa som har meget stor forståelse for hvem som trenger penger, på hele 3100,- i månden..

Dette er vel fordi pappa`n min tjener for godt.. men regner de med det som går til lån, forsikring, osv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...