Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de ikke starta asfalteringa på 01L/19R slik at kun 01R og 19L er i bruk?

Antageligvis vil begge bli brukt til landing når trafikken er på det høyeste?

Ev. om du har radio er det bare å komme seg inn på radiofrekvensen og høre på hva de har å si ""

Skrevet
Vet du hvilken som er for landing?

Hvis 19 brukes så er det trolig R som er for landing.

Høyst sannsynlig ja!

Eirik, jeg har ikke mottatt noe NOTAM om at de driver med arbeid på rullebanen så det er nok 19R/01R som er aktive for landing..

Skrevet

Hei. Alle RW'er er i bruk på ENGM nå. Hovedregelen er at ved sørlig vind, benyttes RW19R mot RW01L til landinger og RW19L mot RW01L til avganger. Ved vind fra nordlig side, blir det vanligvis landinger på RW01R mot RW19L og avganger fra RW01L mot RW19R. Ved mye trafikk landes det også fly på den banen som avgangene gåt på. Idag har jeg og venner vært på ENGM. Det var bris fra sørlig side og vi fikk mesteparten av landingene på vollen ved RW19R og noen avganger da, som SAS 767, Iceland 757, Antonov 124-100 og en del andre, mindre fly....

Ha en super lørdagskveld """"""

Skrevet

Hør han som har peiling da! ""

Er det ikke mye lettere å si, høyre for landing, og venstre for takeoff..

På Værnes er det enten landing på RWY09 eller RWY27 (for det meste).

Kan ikke huske det har vært spesiellt mye trafikk på skårullebanen det siste året.

Den er vel i hodesak stengt, selv om det hadde vært kult å prøve å lande på RWY32 en gang!

Skrevet

Hei igjen. NEI, jeg har ikke "peiling", men det har Avinor, som er eier av Oslo Lufthavn - Gardermoen. Mine uttalelser er basert på beskrivelser fra Avinor og jeg håper det ikke plager det intelektuelle av noen om forklaringen blir vèl tydelig. Ikke alle har "peiling" og heller ikke alle er drevne flyinteresserte. For noen nye flyinteresserte er alle RW'er litt forvirrende, særlig om man skal ha "peiling" på alle flyplasser i landet. Og nei, jeg er ikke grinete eller sint, men synes jammen det er upassende å bruke energi og nettressusjer på innvendinger mot korrekt informasjon, selv om den er aldri så tydeliggjort. Kom dere nå inn i kabinen deres og og få inn alle waypoints i FMC'en istedet og ta dere en herlig flytur...

Ha en herlig søndag kveld.

""""""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...