john lysebraate Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 bytte lånte jeg hus,bil og båt med en Pan AM pilot.Han bodde lengst øst på Long Island og der hadde han også 3 quarterhorses, sin egen flystripe med et skur/hangar og en Cub.Allt sto til min disposisjon.Hestene ble mye brukt da min datter likte å ri,men Cubèn sa jeg neitakk til.Ikke hadde jeg fløyet småfly på 20 år og det var den korteste flystripe jeg har sett.Den endte i en skrent ned mot Long Island Sound mot nord og rett syd for plassen var det telefon eller elektriske ledninger. Plassen er oppkalt etter Pan Am pilotens far som i sin tid jevnet ut området og lagde plassen-Charlie Rose field.Til min store forbauselse fant jeg i går plassen på FS2002 under New York, city Orient.På simmen virker plassens lengde korrekt og noe å forsøke seg på, når det etter et krasj bare er å restarte. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Hehe! Jeg liker disse små "historeiene" dine!(selv om dette strengt tatt heller var en oppdagelse av en flystripe i FS2002 som finnes i virkeligheten) Uansett,hva fikk PanAm piloten låne av deg? Siter
john lysebraate Skrevet 1. august 2003 Forfatter Skrevet 1. august 2003 Han henvendte seg på SAS`s flykontor på Fornebu og fikk nøkkel til bil som sto på crewparkeringen og nøkkel til huset i Asker.Båten ,en Albin Vega, lå i Asker seilforening til hans disp. På samme måte henvendte jeg meg til Pan Am`s crew check in på JFK og fikk nøkler og "bruks og kjøreanvisninger m.m." Det hele gikk greit og vi var begge tilfreds med ordningen. Siter
TOS Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Hørtes utrulig artig ut Kanskje det er noko å prøve for folk? Siter
Aleksander Rønning Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Ja,det hørtes ikke så dumt ut! Skal vi byttelåne hus,Torstein? Du får låne mitt rom,med alt som hører med til det,og jeg får låne ditt,og det som hører med? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Ja Torstein blir vel glad for å slippe fjøs arbeidet for en stund, eller hva Torstein? Siter
Aleksander Rønning Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Slæpp off! Jeg har bittelitt erfaring med fjøs,og litt mer erfaring med traktorkjøring,så jeg tror dette skulle gått steike bra jeg! Siter
john lysebraate Skrevet 2. august 2003 Forfatter Skrevet 2. august 2003 En god latter osv,dette var bra. Jeg forstår at vi befinner oss på forkjellig stadium i livet.Der jeg ser tilbake kan dere se frem. Rekrutten kan bli general, men generalen kan ikke bli 20 igjen. PS.Han jeg bytte lånte hus med het også Rose, sønn av han som anla flystripen.DS Siter
Tor Erling Holmås Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Han henvendte seg på SAS`s flykontor på Fornebu og fikk nøkkel til bil som sto på crewparkeringen og nøkkel til huset i Asker.Båten ,en Albin Vega, lå i Asker seilforening til hans disp. På samme måte henvendte jeg meg til Pan Am`s crew check in på JFK og fikk nøkler og "bruks og kjøreanvisninger m.m." Det hele gikk greit og vi var begge tilfreds med ordningen. hadde du en Albin Vega?? ... uff, sånn båt min far har i dag, altid noe tull med den.. Håper vi får solgt den snarest , da blir det motorbåt for alle pengene Siter
john lysebraate Skrevet 2. august 2003 Forfatter Skrevet 2. august 2003 Vegaèn begynner jo etter hvert å bli gammel,men jeg husker den som en god båt i sjøen.En måtte bare huske å reve storseilet og planlegge havn anløp.Langkjøl,ror og propeller i den rekkefølge kunne gjøre livet i havna vanskelig.Men motorbåt? nei det får være grenser. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.