Gå til innhold

Hub problemer..!


Lars Damgaard

Anbefalte innlegg

Hei alle "nerder."

Jeg har et lite problem. Som dere skjønner gjelder dette en tilkobling av to data maskiner. Som dere sikkert vet, har jeg kjøpt en "MONSTER-MASKIN."

Og nå er problemet at min datter har overtatt den "gamle" pc, og nå skal vi ha koblet begge pc`ne på nettet.

Vi har kjøpt en Jensen Fast Ethernet-8port Hub. Men får det ikke til å virke. Vi får bare en av pc`ene til å komme på internett...! "".... ""

Er det noen som har hatt samme problemet eller kan hjelpe meg med dette. ""

 

Jeg har kontaktet min nettutbyder(Chello), men de kan ikke hjelpe meg med interne nettforbindelser, så derfor håper jeg på at det er noen på forumet her som kan hjelpe meg.

 

Hvis ikke får jeg ikke lov til å "Simme", av familien.

 

Håper på positive, deilige og gode svar. ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LArs.

 

Dette kan være flere ting.

Er kablene dine kryssede? det er forskjell på kabler til hub og switch, så sant ikke switchen din er autosensende.

 

Jeg min erfaring er at komunikasjon mellom 2 maskiner og da ofte 2 maskiner med forskjellig operativssytem skaper noen ganger litt hodebry, er det samme ip adresser etc. Legg inn IPX protokollen samt TCP og sjekk om kablene dine er kryssede, dette kan du gjøre ved og koble en kabel mellom dine 2 pc , virker det da så er de kryssede, kjøp deg da CAT5 patche kabler......sender du meg en PM med operativ system etc så skal jeg prøve og hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk så langt, Geir.... ""

Jeg kan se, at der har været mange inne og se på "problemet".

Men du er den eneste der har svaret, så jeg vil være enormt taknemlig, hvis du gad at hjælpe meg lidt vidre, med mit "lille" problem.

F.eks på en mail......?

(veit godt, det er meget forlangt.... "")

 

Håper du gir` et "lille" svar igen til meg, ok..!

 

LASSE.... "".....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din interesse i mit "lille" problem, Hans Olav

PT.1, Jeg er absolut IKKE data-nert.(nettopp der for jeg spørger her på forumet..!)

 

Jeg har bredbånd (Chello + ), og køpte nettopp denne for at det ikke skulle være for innviklet, for meg... "" 900,-kr + 2 stk kabler a 105,- pr stk.

 

Min "HUB", fungerer helt fint, men kun på 1 av PC'erne av gangen...? ""

Det er sikkert et spørgs om innstilling på en av vores PC'er, men hvad...?

 

Problemet er ikke stører enn at jeg ikke må "simme"......! ""

 

Håper også på et konstruktivt svar fra deg, Hans Olav.

 

På forhånd tusen takk..... ""....

 

LASSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kobler "boksen" fra upc til huben som en vanlig maskin og kobler deretter de andre maskinene til hubben.

Slik koblet jeg maskinene mine sammen og kommer på nett med begge to.

Jeg har switch men oppkoblingsmåten er jo den samme.

mulig du må gå i "dosmodus" og skrive C:\\ipconfig /release All

deretter skrive c:\\ipconfig /renew all

evt. resette boksen fra upc (dra ut kontakten til boksen og vent i tre minutt.)

Slik funker det ivertfall for meg ingen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,jo Hans Olav, jeg fik det til.. ""..!

Burte nok ha været inde og takke noget tidligere, men det fine sommer-vejr holder meg væk fra PCen.

 

Problemet var nu ikke så stort. Jeg hadde fået feil kabler (stik) med, fra bitikken... ""..!

 

Så nu er der glæde i det lille hjem. Min datter surfer på "nettet", samtidig som jeg kan flyve online med jer allesammen.. ""..!

 

Fortsat god sommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...