Gå til innhold

Noen som kan gi meg tips (Scanner)


Anbefalte innlegg

.....på en god politi/fly scanner??

 

Tenkte på prisklasse 800,- og oppover. maks 2000,-

Min første scanner, en Maycom 108 AR, hadde jeg inntil nylig men ble ikke spesielt imponert over rekkvidden.

Noen som kan fortelle meg hvordan Uniden sine modeller i den prisklassen er i forhold til maycom? Hva med Icom? Eller andre merker......

 

Erfaringer på området taes imot med takk!!

 

Best regards Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Maycom, og kjøpte den for 800 kr. Jeg er veldig fornøyd, og hører det meste som skjer rundt Flesland (ikke de som er på bakken, som oftest, fordi det er store fjell imellom). Hvis jeg er på Flesland hører jeg selfølgelig alt som skjer.

 

Jeg er veldig fornøyd med min ja... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkevidde er egentlig ikke noe begrep når det gjelder mottak, og faktisk så er AR108 en radio som er mere følsom enn mange andre dyre scannere. Du burde få laget deg, eller evt. kjøpt deg, en skikkelig antenne, det er stort sett hele hemmeligheten for et godt mottak.

 

Ta en titt i forumet på www.politiscanner.com under kategorien antenner, her finner du mange tips. Se spesielt på "coax antenne med høy gain" elns, den er UHYRE bra, og koster deg kanskje en 50 lapp i deler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!! Takk for alle svar og gode tips.

 

Jeg går vel etter all sannsynlighet for en ny AR 108.

Den jeg hadde ble solgt for en god pris. Men jeg må innrømme at den var liten og lett å bruke. Og hvis det finnes antenne løsninger, som er beskrevet så bra på politiscanner.com, så tror jeg nok må gå til innkjøp av

en ny AR 108. Måtte høre med dere i forumet først. Var litt i tvil om jeg skulle gå for en annen type...... men det er avgjort nå!! Thanx guys

 

(Noen som skal selge en MAycom 108 AR??) ""

 

Chris

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...