Gå til innhold

Trege sider på FlightSim.no? Nå blir det bedre


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

De som har fulgt med her på sidene en stund vet at jeg til stadighet har vært plaget med servere som ikke takler trafikken her på sidene. Det har hele tiden blitt gjort forbedringer på dette, men dette er kommet etter mye masing fra meg på Gamereactor (som hoster disse sidene nå). Det har hele tiden blitt lovet at om et par dager skal det komme mer maskinvare for å takle trafikken, men til stadighet opplever vi at dette bare gjør små endringer uten at det har løst problemet på et skikkelig vis.

Nå har jeg jobbet en stund med å få flyttet sidene til en bedre server, noe som ikke har vært enkelt siden det koster penger (mye penger) å leie serverplass til en slik site som flightsim.no etter hvert er blitt. For å være sikker på at vi får en skikkelig båndbredde fram til serveren måtte denne plasseres i Norge, og det jeg regner som den beste plasseringen måtte være hos Nextra (Telenor Nextel fram til i dag). En slik plassering er nå så godt som sikret, og det gjenstår bare noen små detaljer før jeg tar fatt på jobben med å flytte sidene til Nextra.

I tillegg til webplass til sidene har jeg ordnet med ftp-server til filene, WIN2000 maskin til FS2000 multiplayerserver og BattleCom-server og til slutt en linux til Pro-controller serveren som brukes til Åge's treningskvelder. Disse to siste maskinene er dedikert til vårt bruk og er Rave Dual PIII 500 med 256 MB RAM og det blir spennende å prøve multiplayer mot en slik maskin [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image]

Som jeg skrev gjenstår det noen detaljer, men jeg ser så absolutt lys i enden av tunnelen nå. Hvis alt går som jeg håper startet jeg med å få flyttet alle filene i helgen, og deretter følger resten av siten i neste uke.

------------------

Dag Johansen

 

[Edited by Dag Johansen 26-01-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med skal jeg ikke betale noe for dette, men vi får jo se hva trafikken på serverne tilsier etter hvert...

Det var egentlig Charlotte (Hvor er hun blitt av?) som satte meg på sporet her. Via henne traff jeg en bekjent i Nextel som jobbet i SOL tidligere, og han har kjørt denne saken gjennom byråkratiet der nede.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du her tenker på sidevisninger og slikt kan jeg ikke gi deg noe svar siden GameReactor ikke klarer å forsyne meg med noen statistikk [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image]

Men når du spør om størrelse er det kanskje diskplass du mener... Jeg er vel i ferd med å passere 1 GB om dagen.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Dag Johansen:

Som jeg skrev gjenstår det noen detaljer, men jeg ser så absolutt lys i enden av tunnelen nå. Hvis alt går som jeg håper startet jeg med å få flyttet alle filene i helgen, og deretter følger resten av siten i neste uke.


Nå var selvfølgelig ikke serverne gjort klar for innflytting, og jeg får ikke startet denne flyttingen i helgen. Da er det bare å håpe på mandag da....

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...