Gå til innhold

Ryan Air


Ådne Lie

Anbefalte innlegg

Var på jobb når det første flyet fra London landet i dag, ikke så mange som kom, men fult fly på returen (sikkert for at det var første turen, med mange inviterte gjester.)

personligt håper jeg Ryanair klarer å presse frem en rullebaneforlengelse, før de finner ut at Haugesund ruta ikke lønner seg og trekker seg.

 

Da har sas og min arbeidsplass grobund til utvidelser og utføre fremedhandling for f.eks syden chartere. Med fare for å virke litt negativ, men enver er sin lykke smed, veit dere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuer, de-icer, cargo handtering, osv.. Her i haugesund er vi en liten stasjon derfor er de fleste ansatt som flyarbeidere, dvs at vi utfører de fleste oppgaver på bakken, og ikke bare en bestemt oppgave som på de større stasjonene..

Jeg f.eks jobber også på trafikk kontoret av og til her i haugesund, noe som f.eks en stuer på gardermoen neppe hadde gjort ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"før de finner ut at Haugesund ruta ikke lønner seg og trekker seg"

Det kommer aldri til å skje! Eneste muligheten for at Ryanair forsvinner fra Haugesund er at de går konkurs. Forresten en til: hvis de får det billig nok på Sola og begynner å fly derfra i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den HAU-STN ruta går like bra som TRF-NYO så bør Ryanair virkelig begynne å vurdere ekspansjonen sin....

Kunne ikke fylt en Dash 8 engang med et sånt belegg.... ""

 

De har jo selvsagt sine gode dager, men så har de dager hvor en Cessna Caravan ville vært mer enn stor nok også....

 

Hvis dette er gjengs for flere av Ryanairs nye ruter så tror jeg man får se slutten på Ryanair før man vet ordet av det..... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om Ryanair...

 

Lokal folket sier de er fint at SAS får konkurranse, men er det konkurranse?

 

Ryanair får 90% rabatt på landingsavgifta , de får gratis (!!) bakkehandling av et lokalt flyplass utviklingsselskap (og en handling er ikke billig!), og attpåtil krever de prosenter av inntektene Avinor har på parkeringsplass salg, fordi at Ryanair mener at avinor aldri hadde hatt inntekt fra parkeringsplasser vist det ikke va for dem.

 

Med slike fordeler er det klart de kan tilby meget billige biletter...

Det er helt utroligt hvordan folk kan sy (gull)puter under dette selskapet ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmøy er eiget og drevet av Avinor, men det finnes et selskap med navn Flyplasutvikkling vestnorge AS som skal stå for finnansiering av noen utvidelser Avinor ikke har råd til, og har som mål på sikt og overta driften av flyplassen.

Det er dette selkapet som betaler Ryanair sine bakketjenester f.eks.

Tviler på at de ville betalt SAS sine bakketjenester. Landingsrabatten på 90% har de fått av Avinor så vidt eg vett. Så konkuranse på like vilkår? kiss my.. ""

 

Er til å bli smågal av dette ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...