Gå til innhold

Verden rundt - Tips for USA ønskes..


Bård Harald Einset

Anbefalte innlegg

Hallois, gutter

 

Det har vært stille fra meg i det siste, men det betyr ikke at flyene samler støv i hangaren.....

 

Jeg har startet et lite privat prosjekt frem til jeg kan begynne å fly mer regelmessig igjen: ROUND THE WORLD ! I default Beech Baron 58. (Eneste lille tricks før turen var å turbocharge motorene...)

 

Turen rundt jorden er ikke ment å skulle ta den *korteste* rute, men heller å la meg fly delvis systematisk til steder jeg har hørt om, eller lest om eller gjerne skulle ha vært osv., samtidig som jeg lærer mer navigasjon.

Den generelle tanke var å starte i Bodø (ENBO) og reise sørøstover til jeg møter havet (Bengalbukta), gjøre en sving gjennom Indo-Kina og Hong Kong (hva f**n er feil med default VHHH?), så nedover gjennom Philippinene, over Borneo/Indonesia og deretter over til Australia. Her *gjør* jeg hele østkysten nedover til Melbourne, hvor jeg privatchartrer en B747, pakker inn Baronen, og reiser over til Hawaii og deretter til California. Fra Los Angeles drar jeg enten rett østover gjennom USA, eller jeg reiser litt zig-zag sørover for å flirte med The Rockies og Los Andes i Syd-Amerika.

 

[color:"red"]Det er her de erfarne simmerne på Flightsim.no kommer inn: Hvilken rute skal jeg ta gjennom Statene for å oppleve mest mulig?

[/color]

 

Fra Amerikas fastland blir det en B757 til Azorene, hvor jeg pakker ut Baronen for en kosetur til Portugal, Frankrig, Tyskland, Danmark og nordover til Bodø igjen.

 

Jeg har pr. i dag kommet til Manila på Philippinerne, og neste strekning er ned til sydspissen av samme land, stedet heter Zamboanga. Derfra er det et par hopp over vann/land til Australia, og der skal jeg bruke *god* tid. Har bare default scenery, men jeg drar alle sliderne helt opp, så det er ikke så verst (regner med å oppdatere maskinvare på samme tid som "A century of Flight" kommer.

 

Et par ord om Baronen: Den har oppført seg stort sett eksemplarisk. Jeg har hatt et par tilfeller av *rough run* og elevator trim failure på AP, men bortsett fra det er hun bare en fryd. Jeg har som sagt tatt meg den frihet å *turbo-charge* maskinen pga. diverse fjellkjeder underveis. Motorene kveles nu på ca. 30 000 fot, så det gikk *akkurat* over fjellene mellom India/China/Pakistan. (piloten hadde med pure liquid oxygen for å unngå hypoxia).

 

Vel, so far, so good. Regner med å være fremme i ENBO igjen en gang utpå høsten. Jeg tar screenshots underveis, og må vel få laget en hjemmeside ett eller annet sted....

 

Jaja, sånn går no dagan....

 

Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Kan jo anbefale en tur "ned"i Grand Canyon,eller langs den.Synes der var flott.Er jo en flyplass oppe på "kanten"av canyon også(husker ikke navnet)

Flyr du nede i canyon og like over elva,så husk at det krever sin maskin....min fikk store problemer der nede,men så har jo jeg også en museumsmaskin(1år)

Synes også at las Vegas by night er et flott syn.

God tur.

 

Asbjørn

AFIS`n

Avinor ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...