Gå til innhold

Fra virkeligheten


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle stikke en tur innom Hangaren og ta en kopp kaffe...kanskje noen er interessert i å høre en liten historie fra virkeligheten om en flytur som ble noe lengere enn først planlagt.

Gjennom jobben bistår vi ikke så rent skjelden med ambulanseoppdrag i Nord Norge, for ca 14 dager siden var det min tur (jippiiii!)

Turen gikk en mandags formiddag fra Tromsø til Hasvik. Været var nå akkurat sånn passe, med enkelte ekle vindkast, men over ca 6500 fot var det bedre, dette hadde jeg selvsagt sjekket ut, jeg fløy nemlig samme rute på morgenen i fs med ActiveSky, så det var jeg forberedt på.

Oppmøte kl 1030 hos Luftambulansen medbringende "pasienten", der stod flyet klart og passasjerene kunne gå ombord.Som "eldstemann" sørget jeg for å få klappseteplass med innsyn i cockpit og fulgte selvsagt nøye med. Da flyverne fikk lest opp dagens vær og vind, kikka de på hverandre og smilte...

Vel..taxi to rwy 19 og take-off, så var vi på vei. Og til min lille overraskelse, opptil ca 6300 fot rista det "sånn høvelig" og vi klatret stille og rolig til 13000 fot.

Med ca 200 knots nærmet vi oss fort Hasvik og rwy 29. På vei ned gjennom skydekket, fikk vi oss noen skikkelige karameller i form av vindkast som rista flyet mer enn jeg satte pris på (var det dette de smilte av før take-off tro?)

Under 1800 fot var det relativt stille, så turen over fjorden og short final var en lek. Nede på flyplassen kom overraskelse nr 2; Flyplassbygningen var jo helt identisk med den i fs!! Jeg tror det er F.Wilhelmsen fra Honningsvåg (eller tar jeg feil?) som har laget den, jeg bøyer meg i støvet!

Ambulanseflyet fikk et annet oppdrag til Berlevåg, så det var bare for meg og min kollega og takke for oss og ønske god tur videre, vi hadde billetter med Widerøe tilbake igjen kl 1525, så vi skulle nok få tiden til å gå..bare ca 4 timer igjen å vente...!?!

Men for at dette innlegget ikke skal bli for langt..flyet ble kansellert og Hasvik Hotell fikk to gjester til på overnatting. Hotellet ligger like overfor flyplassen, så jeg satt i flere timer å kikka ned på rwy 29 og brøytemannskapene som kjørte frem og tilbake maaaaange ganger. Ingen trafic, flyplassen var jo stengt pga været.

Neste morgen var det take-off til Hammerfest med WF kl 0650, derifra til Sørkjosen med nytt fly og så til Tromsø hvor vi landet ca kl 0910, 10 min ahead of scedule i sol og fint vær.

 

--------bare en liten historie sånn på morran i kaffekroken til de som var her --------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........Nede på flyplassen kom overraskelse nr 2; Flyplassbygningen var jo helt identisk med den i fs!! Jeg tror det er F.Wilhelmsen fra Honningsvåg (eller tar jeg feil?) som har laget den, jeg bøyer meg i støvet!

......

 

 

Hei!!

 

Takk og takk, men du tok nok feil ja ""... alle ære skal til Kjell Arild Bersås som har snekra disse fantastiske bygga, og seff til mannen bak bildene som er brukt som textures... (btw: det kommer honningsvåg scenery i neste norw airports.. "", blir meget bra!! )

 

Hilsen Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bøyer jeg meg i støvet for K A Bersås da! Æres den som æres bør!

Det er forresten litt av en opplevelse; først å ha "vært" på en plass i fs, så når en kommer det i virkeligheten, er det "helt samme plass", man kjenner seg helt igjen. Da føler en seg litt...tja - vet nesten ikke hva jeg skal kalle det jeg!!??

Kan bare tenke meg hvordan det blir å lande i Honningsvåg om et stund!! Jepp - vi gleder oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortelle litt virkelighetsnære fortellinger!

Så vidt jeg forstod, så var vel dette en fortelling fra virkeligheten?!?

 

 

Og en story fra virkeligheten er ikke virkelighetsnær...?

 

Nei, den er virkelig ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...