Gå til innhold

Moro SAS kaptein på ENGM-ENTC


Harry Borch

Anbefalte innlegg

Hadde en morsom opplevelse på min tur fra Oslo til Tromsø her forleden. Like før 737 maskina skulle starte kom det fra cockpit:

"Buorre beaivvi!, tjåtta eila kapteina Ante Henriksen deila e forsikna duella ..." Hææ hva skjer hadde jeg satt meg på feil fly til Helsinki eller noe. Det var litt vanskelig å skjønne helt hva han sa i begynnelsen og tenkte at det var en pilot fra lengts inni Sognefjorden en plass. Før jeg skjønte at det var samisk han snakket. Egentlig veldig kult siden flyet skulle til Alta og det var en del som snakket samisk på flyet. Da er det morsomt at også kapteinen kunne samisk.

Så kapteinen tok alle annonseringer på først Samisk, så norsk og deretter Engelsk. Utrolig kult, synes jeg det var.

Jeg selv er fra Tromsø og morsomt å sitte foran 2 Oslomenn i dress som ble like forskrekket som meg over å høre fremmedspråk på fly innenlands.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslofolkene burde jo blitt mindre forskrekket enn Tromsø-folk.

Samene bor jo trossalt i Oslo og ute på Finnmarksvidda

 

Sant det! ""

Det bor mere samer i oslo enn i finnmark/Troms.

Han kapteinen som anonserer på samisk begynner og bli rimelig kjent nord på,er ikke sikker på hvor han kommer fra.

Litt artig og se reaksjonen på folk når det kommer samisk ut av høytaleren ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...