Harry Borch Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Hadde en morsom opplevelse på min tur fra Oslo til Tromsø her forleden. Like før 737 maskina skulle starte kom det fra cockpit: "Buorre beaivvi!, tjåtta eila kapteina Ante Henriksen deila e forsikna duella ..." Hææ hva skjer hadde jeg satt meg på feil fly til Helsinki eller noe. Det var litt vanskelig å skjønne helt hva han sa i begynnelsen og tenkte at det var en pilot fra lengts inni Sognefjorden en plass. Før jeg skjønte at det var samisk han snakket. Egentlig veldig kult siden flyet skulle til Alta og det var en del som snakket samisk på flyet. Da er det morsomt at også kapteinen kunne samisk. Så kapteinen tok alle annonseringer på først Samisk, så norsk og deretter Engelsk. Utrolig kult, synes jeg det var. Jeg selv er fra Tromsø og morsomt å sitte foran 2 Oslomenn i dress som ble like forskrekket som meg over å høre fremmedspråk på fly innenlands. Siter
Morten Nelson Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Hvor arti. Oslofolkene burde jo blitt mindre forskrekket enn Tromsø-folk. Samene bor jo trossalt i Oslo og ute på Finnmarksvidda. Siter
Ronny Olsen Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Faktisk flere i Oslo enn i hele Finnmark... Og dem kaller nordlendinger for samer... Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Oslofolkene burde jo blitt mindre forskrekket enn Tromsø-folk. Samene bor jo trossalt i Oslo og ute på Finnmarksvidda Sant det! Det bor mere samer i oslo enn i finnmark/Troms. Han kapteinen som anonserer på samisk begynner og bli rimelig kjent nord på,er ikke sikker på hvor han kommer fra. Litt artig og se reaksjonen på folk når det kommer samisk ut av høytaleren Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Er en kaptein i Widerøe som også bruker å annonsere ting og tang på samisk Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Jeg tror jeg har fløyet med den karen en gang, han fløy i den tid en MD-80, to år siden eller noe sånt. Ganske kult egentlig at han snakka samisk. Han er for øvrig fra Bergen, og har lært seg samisk på egen hånd, for da SAS hadde flygninger til Alta, var han stasjonert der. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Ja, det var jo litt moro at han snakket samisk også. Siter
Morten Nelson Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Hadde en kaptein fra Skåne fra ENGM-ENTC. Næææ!! Hadde du det? Og jeg som trodde det var som på fs, en fyr satt og styrte flyet fra hjemme-pc'en sin. Siter
Svein Hansen Skrevet 17. mars 2003 Skrevet 17. mars 2003 Gammel kjenning i SAS det ja,fly MD80 før tipper jeg også .Har vært borti han noen ganger:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.