Gå til innhold

Filbiblioteket FTP ERROR


Trygve Nordo

Anbefalte innlegg

Først av alt - se på dette som et midlertidig problem.

Jeg flyttet filene til den ftp-serveren siden alle nedlastningene fra webserveren her gjorde at det var omtrent umulig å lese sider på flightsim.no.

FTP-serveren deler jeg med gamereactor.net voodoo.dk og unreality.dk. For å sikre at man kan laste ned filer med en stabilt høy hastighet er det lagt inn en begrensning på hvor mange som kan være pålogget serveren på en gang. Når du får den feilmeldingen skyldes det at denne grensen er nådd og ingen andre slipper inn på serveren.

Løsningen er å reloade siden noen ganger til du kommer inn, noe som ikke bør ta lang tid siden mye av det som lastes ned er små filer og det oppstår derfor hele tiden ledige plasser.

Dette er noe vi må leve med en liten stund til jeg finner en permanent løsning på problemet.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi gjort noen endringer for å forsøke å få dette til å fungere bedre. Vi har delt opp ressursene på serveren slik at hver site som bruker denne nå skal ha like mye ressurser av denne.

For flightsim.no er serveren konfigurert slik at 50 brukere kan lese filer samtidig med en hastighet på 20 kb/sec.

Vi har altså 1000 kb/sec og ta av, og her får vi bare prøve oss fram. Om det viser seg at 50 brukere er for lite kan vi sette dette opp til f.eks 100 brukere og 10 kb/sec osv....

Hvis noen har store problemer med å laste ned filer nå må dere kontakte meg slik at jeg får gjort et forsøk på å endre disse parametrene.

------------------

Dag Johansen

 

[Edited by Dag Johansen 10-01-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...