Gå til innhold

Boeing 737-700


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ser at Virgin har 737-700 med winglets.

Jeg trodde at winglets bare var tilgjengelig til 737-700 BBJ (mener av 700 versonene, ikke 600, 800 og 900)! Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Håvard... Vinglets er en opsjon fra Boeing og du må betale ekstra for disse... og de er ikke billige heller "" De leveres også som ettermarked og kan installeres av flyselskapene. Vi setter på vinglets på COPA's B737NG flåte nå. Som vi pratet om tidligere så gir vinglets'ene deg, i de fleste tilfellene, bedre rekevidde på grunn av redusering av "drag due to lift", men dette er en funksjon av hvor langt du skal fly. Med et kort hopp, 1-2 timer, så er det liten fuel sparing men jo lengre du flyr jo bedre er sparingen.

 

Eirik, den turbulensen som du beskriver har ingenting med at flyet er roligere of fly, men har med vingetuppen og den "vortex'en" som dannes når luften under vingen med høyere trykk beveger seg opp på toppen av vingen med lavere trykk. Denne vil ikke føles inne i flyet men skaper litt høyere drag på vingen... ""

 

De ser jo fine ut... ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvard, jeg var på Boeing web siden men jeg så ikke noen -600 operators som hadde valgt dette...? Jeg vil tro, siden dette er også en "after market" opsjon, at de kan installeres på alle B737 NG modellene siden vingen er samme. Du må bare tømme sparegrisen din så kan Boeing gi deg hva du vil... "" Jeg skal prøve å finne ut mere?

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Morten "you beat me to it"... "" Dette er en kjempefin informasjonsside for B737's og jeg burde ha sett der med en gang..? Disse gutta ser ut til å få med seg det meste..!

They are now available as a production line option for the -800 and as a retrofit for the -700 & -800 from Aviation Partners Boeing (APB). It is unlikely to become a production line option for the -700 due to the costs involved to strengthen the wing to take the winglets, the -800 wing is already built stronger due to its higher MTOW.
De nevner ikke B737-600 men jeg anntar den stiller i samme klasse som -700'en og trenger en mod til vingen for for å sette på "winglets"... Vi driver å installerer "winglets" på COPA's -700 nå. Med nok penger kan du sikkert få en "winglet" STC for en -600 også men det lønner seg nok ikke..?

 

Håvard og Eirik, ta en titt på det bildet i den linken Morten sente så kan du se den "turbulensen" eller "vortex'en" som var beskrevet.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...