Thomas Langeland Skrevet 23. januar 2003 Skrevet 23. januar 2003 Det er jo som kjent sinnsykt lag når man flyr med SB.. er det noen som jobber for å utbedre dette? Mvh. en hakkete pilot! Siter
Premium Medlem Vidar Eggen Skrevet 23. januar 2003 Premium Medlem Skrevet 23. januar 2003 Lag - eller forsinkelse - gjennom verdensomspennende servere blir vi nok aldri kvitt, men fortell oss hva som irriterer deg mest, så kan det vel hende det finnes råd som kan redusere din oppfattelse av fenomenet. Jeg kan berolige (og friste?) deg med at programvaren som både kontrollere og flygere benytter til online-flyging, snart vil få en betydelig oppgradering, noe som vi alle vil ha stor glede av. Vidar Siter
Thomas Langeland Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Skrevet 23. januar 2003 Det er ikke plagsomt når man flyr, jeg tenker bare på når man ser andre lander eller fks. i forbindelse med taxing. Men en oppgradering er selfølgelig supert!.. Siter
Anders Klepaker Skrevet 23. januar 2003 Skrevet 23. januar 2003 Tenker du på laggingen (evt. hakkingen) til flyene i FS, eller tenker du på forsinkelsen mellom SB (Pilot) og Controller? Siter
Thomas Langeland Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Skrevet 23. januar 2003 Det er vel hakking til flyene i FS jeg mener. Men uansett kan jeg jo ikke vite om det er en delay mellom SB og controller eller hur? controller svarer når han svarer uansett.. ?! Siter
Anders Klepaker Skrevet 23. januar 2003 Skrevet 23. januar 2003 I FS har du et valget ang. send/receive detailed aircraft info. Etter hva jeg vet har dette med oppdateringer av pos. til flyene i multiplayer. SB benytter ikke denne funksjonen og det vil derfor oppstå det man oppfatter som lagg/hakking. Om detter er noe de endrer i den nye versionen av SB vet jeg ikke. Men jeg vil tro at hovedgrunnen til SB ikke benytter denne optionen er nok for å spare båndbredde til sine servere (teori). Som du sier kan det være frustrerende at flyene hakker, spessielt med aircraft collision enabled. Mulig noen andre har noe fornuftig svar på om dette vil bli fikset i SB3.0, jeg vet ikke. Mulig de forbedrer det i FS2004.. vi får vel bare krysse fingrene og håpe =) Siter
Thomas Langeland Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Skrevet 24. januar 2003 Ja, det er vel bare å håpe. Syntes egentlig det er merkelig hvis det er for å spare båndbredde. Grafikken i flightsim er jo ikke all verden fra før, og det finnes jo spill som har mye mye bedre kvalitet og går super smooth selv på ISDN liksom... kanskje en elendig multiplayer engine ligger bak Siter
Anders Klepaker Skrevet 24. januar 2003 Skrevet 24. januar 2003 Hehe, som sagt så vet jeg ikke om min teori med båndbredde stemmer. Mulig multiplayer delen i FS ikke er noe å rope hurra over, er jo tross alt Microsoft som har laget det. Men vi får håpe. Drømmen er jo å fly Warbirds of Norway i tett formasjon til "stevner" ned i Europa Siter
Thomas Langeland Skrevet 26. januar 2003 Forfatter Skrevet 26. januar 2003 hehe.. ja! den dagen.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.