Gå til innhold

ILS problemer i New York - FS98


Kenneth Warren Berg

Anbefalte innlegg

Hallo igjen!

I det siste har jeg begynt å fly endel småturer i staten New York, og det som forbauser meg er at mange av ILS Appr. er ca. 15 grader feil. Dette gjelder både en rnw på JFK, og en på La Guardia. Noen som kjenner dette problemet igjen, og er det isåfall en kjent løsning på dette som jeg ikke har fått med meg??

Setter stor pris på hjelp fra dere!

Hang loose...

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Vel, neppe bug.

men heller at det er misplaced LLZ (offset) for å unngå saker og ting som bygninger osv.

husk at ILS er ofte ikke i linje med rwy. Masse eksempel på det i norge også. Og de er slik av en god grunn.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! God morgen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Når dere nevner ils.

Så i Norway 98 sin liste så er det jo en del

ilser som er helt på jorde. Flerne er snudd helt med

180 grader o.l. jo. Håper det kommer snart en liste ut på nettet.

For de som ikke har AIP mappen så er det litt trøttende å lande i feks. Bergen o.l. For der er ilsen helt feil. De har blanda mellom de to banene.

------------------

Hilsen

Tor Harald Tessem

http://home.sol.no/~thtessem

Beklager evt. Skrive feil!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tor Harald og andre.

Jeg laget en gang i tiden noen hjelpemidler for de som ikke har AIP eller andre kart. Jeg kalte dem Landing Aid Sheets (LAS), og er en enkel beskrivelse i tekst-format om hvordan innflyginsprosedyrene er på norske flyplasser. Jeg bruker dem selv enda når jeg ikke føler for å finne fram masse med kart! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/blush.gif[/image])

Det begynner i bli en stund siden jeg laget dem. De ble laget både etter AIP og Norway 98 den gang det inneholdt en del feil (ATIS frekvenser og innflygingslys), dermed inneholder også disse en del feil. Her er et eksempel på en LAS:

Landing Aid Sheet, ENZV Stavanger Sola

Elevation: 29 ft

ATIS: 126.00

VOR: Sola ZOL 116.85

 

RWY 18: ILS ZV 110.30 - NDB RSY Rennesoy (378) 14nm out

Intercept GP at 2000 ft (DME7)

VASIS appr lighting (3.0 dgs)

RWY 36: ILS SL 111.35 - NDB VAR Varhaug (319) 16nm out

Intercept GP at 2000 ft (DME6)

Length: 8383 ft VASIS appr lighting (3.0 dgs)

 

RWY 11: ILS ZL 109.50 - Intercept GP at 1500 ft (DME5)

VASIS appr lighting (3.0 dgs)

RWY 29: No ILS - Fly ZOL (116.85) R-104 (crs 284)

3000 ft at DME8, 1500 ft at DME4

VASIS appr lighting (3.5 dgs)

Length: 8100 ft

Disse finnes hos http://virtualcoastair" TARGET=_blank>Virtual Coast Air (følg linken 'stuff you will need'/LAS page) og hos http://home.sol.no/~es/" TARGET=_blank>ARTCC Norway (følg linken 'Aviation info'/'Airports'). Jeg kommer også snart til å legge ut/oppdatere disse på min egen side. Følg med! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

PS: Ja, nå ser jeg at LAS'en her ikke ble helt slik som den skulle pga. formatteringen på dette forumet. Kikk heller på en LAS på en av sidene jeg nevnte. De er litt mer oversiktlige der.

------------------

Bjørn O.

henjum@online.no

[Edited by Bjørn Olav Henjum 12-12-1999.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...